GSM modem (m/ telefon)
Fra : René Hjorth

Dato : 03-05-02 13:51

Hej,

Til en serverløsning jeg er ved at udvikle, har jeg brug for at have
mulighed for at sende SMS'er afsted (og de SKAL afsted med DET SAMME).

Tidligere brugte jeg diverse gateways, men det er jo i sagens natur en
både langsom og usikker løsning, så nu her i næste version af mit
system, vil jeg lave det ordentligt :)

Det må da være muligt at købe en "klods" der har en seriel
forbindelse, evt. en antenne og et SIM-kort i maven, og en slags
strømforsyning, som jeg kan snakke tekst/PDU med?

Så jeg tænkte på jer hér i konferencen, det MÅ da være noget som nogle
af jer har kendskab til?

Mvh,
René

Fra : VIP

Dato : 04-05-02 14:58

Siemens TC35 Terminal er et 900/1800 gsm modem med serielport, antenne
tilslutning og AT kommando set
http://www.siemens.dk/ic/ic_product/loesninger/kommunikationsloesninger/data
netvaerk/infrastruktur/wireless_modules/tc35_terminal/

der findes flere fabrikater bl.a. Ericsson og WaveCom

Viggo Pedersen
E-mail: vip@"spam"post9.tele.dk fjern "spam" i adresse

Fra : Benny Højvælde

Dato : 06-05-02 16:57

Hej

Prøv Nokias model 20 eller 30 eller 33. Det ligner faktisk en mus men med
indbygget mobiltelefon. Der er intet display eller tastatur blot et serielt
kabel/stik hvor du taler med den via en seriel port.

Benny

Fra : René Hjorth

Dato : 08-05-02 14:43

On Mon, 6 May 2002 17:57:00 +0200, "Benny Højvælde"
<bh@kruse-elektronik.dk> wrote:

>Prøv Nokias model 20 eller 30 eller 33. Det ligner faktisk en mus men med
>indbygget mobiltelefon.

Mange tak; jeg blev imponeret af Siemens'ens tekniske beskrivende
materiale (tysk grundighed), og til en god pris - men jeg vil nu kigge
på Nokia tillige.

Fra : René Hjorth

Dato : 08-05-02 14:35

On Sat, 4 May 2002 15:58:23 +0200, "VIP" <vip@"spam"post9.tele.dk>
wrote:

>Siemens TC35 Terminal er et 900/1800 gsm modem med serielport, antenne
>tilslutning og AT kommando set

Det er lige præcist den jeg just har "forelsket" mig i; tyder på at
være et rigtigt godt produkt.

Fra : Henning Petersen

Dato : 08-05-02 20:50

wrote:

> Siemens TC35 Terminal er et 900/1800 gsm modem med serielport, antenne
<cut>
> der findes flere fabrikater bl.a. Ericsson og WaveCom

Er der nogen der kende forhandlere af de fine sager?

--
Venlig hilsen / Best regards
   Henning

_H_P_C_o_n_s_u_l_t_ http://www.hpc.dk
Skoletoften 9, Blans http://www.turnsys.dk
DK - 6400 Soenderborg

Fra : VIP

Dato : 08-05-02 21:48

Siemens danmark og Telecom Erhverv sælger Siemens TC35 Terminal produktet
Du kan også købe dem hos mig.