"Netværks drev" over internet ?
Fra : LR4669

Dato : 03-05-02 13:39

Hej

På mit lokale netværk, kan jeg dele en mappe på én computer og tilslutte
denne mappe fra en anden via "Tilslut netværks drev" ( noget med
\\navn\mappe\ )

Men så ville jeg høre om jeg kan gør det over internettet ?
altså:
Om man kan tilslutte sig en mappe på en anden pc via internettet ??

/Lars

NB. denne post er X-postet i:
dk.edb.internet, dk.edb.netvaerk

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 03-05-02 13:48

"LR4669" <LR4669@ehs.dk> skrev i en meddelelse news:3cd284e7@news.ehs.dk...

> [...]
> \\navn\mappe\ )
>
> Men så ville jeg høre om jeg kan gør det over internettet ?

Det kan man.

--
Mvh Bjarne Duelund, duelund@danbbs.dk
Opsætning af Windows ICS, XP tips, Fjernstyring af PC m.m.:

Fra : Ingolf

Dato : 03-05-02 21:13

F.eks \\192.168.200.201\c

eller hvad nu ipnummeret er.

Fra : Bent Nielsen

Dato : 04-05-02 11:34

Ingolf skrev:

> F.eks \\192.168.200.201\c
>
> eller hvad nu ipnummeret er.

Hvad så hvis den er bag en router som køre nat??

Fra : Brian Ipsen

Dato : 04-05-02 11:50

On Sat, 04 May 2002 12:33:53 +0200, Bent Nielsen <postmaster@x2000.dk>
wrote:

>Hvad så hvis den er bag en router som køre nat??

Hvis det er 1:1 NAT og alle porte forwardes er det ikke noget
problem... Hvis routeren kører PAT har du et større problem.

/Brian

Fra : Pauli Østerø

Dato : 05-05-02 01:21

"Bent Nielsen" <postmaster@x2000.dk> wrote in message

> Hvad så hvis den er bag en router som køre nat??

Så skal du forwarde port 139

Fra : Lucy

Dato : 05-05-02 18:59

"Pauli Østerø" <pauli"remove"@burningice.dk> wrote in message

> "Bent Nielsen" <postmaster@x2000.dk> wrote in message

> Så skal du forwarde port 139

Men du skal være opmærksom på at du så virkelig åbner for din PC for
internettet. Alle kan så hoppe på denne share.

Fra : LR4669

Dato : 06-05-02 07:34

> Men du skal være opmærksom på at du så virkelig åbner for din PC for
> internettet. Alle kan så hoppe på denne share.

Det er jeg klar over - men hjælper det ik på det - at sætte kode på mappen ?

Hvordan vil de finde frem til mappen ? ip/port scan ?

/Lars

Fra : Anders Lund

Dato : 06-05-02 12:24

LR4669 <LR4669@ehs.dk> wrote:

> Det er jeg klar over - men hjælper det ik på det - at sætte kode på
> mappen ?
>
> Hvordan vil de finde frem til mappen ? ip/port scan ?

Ja, hvis der er noget, som svare på port 139, så bliver der nok undersøgt
lidt nærmere om der er noget interessant....