Skærme
Fijala 3554
Teil 1726
IBM G50 piver
Fra : Thomas T

Dato : 03-05-02 13:39

Jeg har lavet mig sådan en lille ekstra internet-pc hvor jeg har fået en 14"
IBM G50. Jeg er udemærket tilfreds med skærmen, men den piver.
Vi jeg ryster lidt med skærmen kan jeg godt få det til og forsvinde, men det
kommer lidt efter igen eller også skifter det bare "tone-leje". Jeg har læst
om lign. tilfælde her i gruppen før, men jeg kan ikke huske hvad det er der
skal gøres for at få det til at holde. Håber der er en der kan

Hilsen
Thomas T
thth@pc.dk

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 03-05-02 16:20

Hej!

Thomas T wrote:

> [...]
> om lign. tilfælde her i gruppen før, men jeg kan ikke huske hvad det er der
> skal gøres for at få det til at holde. Håber der er en der kan

Det er ret sikkert en spole der piver. Man kan, HVIS MAN ER FORSIGTIG!!, finde
den selv. Man tager en isoleret pind (gerne en spisepind e.lign) og prikker til
spolen/spolerne i monitoren og lytter efter. En berøring vil som regel få spolen
til at holde op med at pive midlertidigt. Den fundne spole skal have et lag lak
- lim virker ikke så godt har jeg erfaret.

--
Mvh, Kim Voss Schrader - http://www.kampsax.dtu.dk/~schrader/

OBS: Jeg flytter d. 15 Juni og skifter da e-mail adresse til
mailto:teknik_kim@hotmail.com

Fra : Thomas T

Dato : 04-05-02 00:03

Tak for svaret det må jeg prøve.
Forresten hvilken lak?

Thomas T

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 05-05-02 16:31

"Thomas T" <ththNOSPAM@c.dk> wrote in message
> Jeg har lavet mig sådan en lille ekstra internet-pc hvor jeg har fået en
14"
> IBM G50. Jeg er udemærket tilfreds med skærmen, men den piver.

G50 er 15"

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen