Installationsproblemer
Fra : Christian Catu

Dato : 03-05-02 12:16

Hejsa
Min kammerat har lige fået sit bundkort tilbage fra "rep". Sagen var den, at
han lige havde købt det, og sat det til med en xp1600 cpu, som blev brændt
af i løbet af 30 sek. Han prøvede med en ny køler og en xp1800 cpu, som fik
samme skæbne. Vi tænkte at det måtte være boardet, som blev sendt til rep.
Det fejlede imidlertidig ikke noget, da de kunne få det til at køre fint med
en xp1800'er på værkstedet. Hvad fanden kan der ellers være galt. Detr er
rigtigt monteret i et helt nyt Aopen HQ80 (tror jeg det hedder) kabinet, med
en 300w psu. Vi kan slet ikke komme på, hvad der ellers kan være galt. PC'en
starter, og efter 10-15 sek. begynder den at lyde som en ambulance, og
cpu'en lugter fælt.

Catu

Fra : [5250] Jens

Dato : 03-05-02 12:34

Christian Catu wrote:

> PC'en
> starter, og efter 10-15 sek. begynder den at lyde som en ambulance, og
> cpu'en lugter fælt.

Jeg vil gætte på at køleren har været monteret forkert.
Tag bundkortet ud af kabinettet, sæt køleren på, check at den sidder tæt
til cpu'en, og sæt det i igen. Husk kølepasta.
Køb en brugt Duron til at teste med, de koster ikke alverden.

Alternativet var at bundkortet gav for meget spænding til cpu'en, men
det er meget usandsynligt, når butikken har testet kortet.
Det kunne evt. være PSU'en som gav for meget, men så skulle bundkortet
vel stå af i samme omgang.

Fra : Leony

Dato : 03-05-02 12:32

"Christian Catu" <catu@NOSPAMworldwidenerds.dk> skrev i en meddelelse

> starter, og efter 10-15 sek. begynder den at lyde som en ambulance, og
> cpu'en lugter fælt.

Sirenelyden plejer at være tegn på overophedning.
Gå ind i butikken og få dem til at montere cpu'en. Det koster et par
hundrede, men så er det gjort rigtigt og hvis der sker noget så er det
butikkens ansvar.

En anden mulighed kunne være en dårlig strømforsyning. Man kunne evt. prøve
en anden.

Jeg ville dog helt klart få det monteret i butikken.

mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : Ulrik Chr.

Dato : 03-05-02 14:14

> Gå ind i butikken og få dem til at montere cpu'en. Det koster et par
> hundrede, men så er det gjort rigtigt og hvis der sker noget så er det
> butikkens ansvar.

Helt klart også min anbefalding....

Og sker det også dernede, har de nok nogen idéer til hvad der kan være galt.

--
Ulrik Christiansen
@: uac_dk@hotmail.com * Homepage: www.uac.dk