Hjælp
Fra : Jørgen Hvolgaard

Dato : 03-05-02 11:20

Skulle en vide hvad der er galt her hos mig ville jeg blive glad.
Problemet er, at vi har 2 pc'er sometider 3 der gerne skulle snakke sammen.
Jeg har kabelmodem der går ind i en switch og alle pc'er går i den også.
alle kan gå på internet, pc1 (denne) kan se pc2 omend det går langsomt men
det virker men ikke omvendt der kommer en meddelelse om at pc1 ikke er
logget på netværket?????
Jeg har installeret ipx, da vi har forskellige ip adresser, opsætningen vil
jeg prøve at skitsere nu

Pc1 Win XP Home IP 195.215.170.116 subnet 255.255.255.0 Gateway
195.215.170.1 DNS er ens på begge maskiner
IPX er sat op med rammetype 802.3 og ens adresse på begge maskiner

Pc2 Win ME IP 10.1.5.78 subnet 255.255.00 Gateway 10.1.01 og IPX og DNS det
samme som pc1

Hvis jeg giver pc1 IP 10.1.5.77 (som jeg også har) og samme gateway og
undernet som pc2 går alting fint, men det har jeg ikke mulighed for, da IP
adresserne 10.1.5.77 og opefter er beskyttet af en firewall hos
antenneforeningen, og jeg ønsker at køre ftp server (derfor fik jeg en
public ipadresse) på pc1, et klogt hovede anbefalede at installere IPX med
de angivne værdier og det virker også den ene vej men ikke den anden der er
ikke instaleret firewall eller ligende nogen steder hvad gør jeg galt

Tak Jørgen