MS Windows
briani 27239
Glemt administrator-password
Fra : Jens D

Dato : 03-05-02 10:18

Jeg har glemt mit administrator-password på en af mine PC´ere med win2000.
Jeg har ikke oprettet andre brugere ned administratoren og nu står den i
login-billedet og kan ikke komme videre.

PC´en er ikke koblet op i netværk.

Er der noget at gøre ?

// Jens D

Fra : Jacob Kiellberg

Dato : 03-05-02 21:29

"Jens D" <invent@ofir.dk> wrote in message news:aatkkb$t54$1@sunsite.dk...
> [...]
> Jeg har ikke oprettet andre brugere ned administratoren og nu står den i
> login-billedet og kan ikke komme videre.

Så vidt jeg ved, er der ikke andet at gøre end at formatere

Jacob

Fra : Allan Ryder

Dato : 30-06-02 19:24

Det kan normalt ikke lade sig gøre at retablere passwordet, men der findes
dog programmer der kan knække koden. Det siger sig i sagens natur at det er
hackerprogrammer.
Mit forslag er at sætte disken over i en anden maskine som slave, tag backup
at dine dokumenter og geninstallere så win2000. Dette forudsætter
selvfølgelig at du ikke har enablet kryptering på dine drev!

Allan

Fra : jsmogens

Dato : 30-06-02 23:19

http://www.microsoft.com/windows2000/techinfo/planning/security/efssteps.asp

Der husk altid at tage backup af alle *.pfx filer (og husk password til hvis
det skal gendannes)

Hilsen
jsmogens