soltek
Fra : jensen

Dato : 03-05-02 10:25

Det soltek sl75drv5 har jeg ikke kunne få til at køre 10x166 , ligemeget
hvad , jeg har mailet frem og tilbage med soltek , og de skrver dette ,
efter jeg har sendt den en test hvor jeg køre 10,5x166 bare med Asus av7333.

de er jo total til grin , ders mb kan ike køre 166/333 , hmmm hvad laver de
dem så for ???

Dear Sir.

Because we don't have any complete test for overclock. So we don't know how
to explain
this phenomenon. And overclock to 166Mhz is not normalization, so we do not
put many
ability of thinking for this. We do not have any promise for overclocking.
Sorry, can not help you.

SOLTEK / Rex Chen (FAE)
TEL:886-2-26429060
FAX:886-2-26429065
Email: rex@soltek.com.tw
Web Site: http://www.soltek.com.tw

Fra : Leony

Dato : 03-05-02 12:36

"jensen" <rail@pc.dk> skrev i en meddelelse

> de er jo total til grin , ders mb kan ike køre 166/333 , hmmm hvad laver
de
> dem så for ???

Hvis det de skriver er rigtigt, så prøver du at overclocke.
Hvis dette er tilfældet så burde du vide at et motherboard, er beregnet til
en bestemt konfiguration, overclockning er bare en sidegevinst som nogle
motherboardfabrikanter omplementerer på deres boards.
Hvis du vil overclocke, så bør du købe et board der er specielt godt til
det.

mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : jensen

Dato : 03-05-02 12:54

> [...]
> motherboardfabrikanter omplementerer på deres boards.
> Hvis du vil overclocke, så bør du købe et board der er specielt godt til

det er ike at overclocke , at køre 9,5x166 eller 10x166 med en xp1900 , det
mb vil bare ikke køre 166mzh og det er lavet til det

166/33/66/333 intet er overclocket .

også i med asus så køre det , nok mere det soltek der ikke kan køre 166 på
FSB som det skulle kunne ikke engan med ram på cas2,5 og alt på normalt , på
asus køre jeg cas2-2 og turbo , og det er 100% stabilt , jeg kan køre op til
190 mzh på cas2

jensen

Fra : Jacob Brandrup

Dato : 03-05-02 13:03

> [...]
> motherboardfabrikanter omplementerer på deres boards.
> Hvis du vil overclocke, så bør du købe et board der er specielt godt til

Grep fra www.soltek.com.tw

SL-75DRV5 ATX FSB 266/200MHz, DDR333/266/200, UATA-133,
Multiplier Setting, BIOS FSB Setting, Vcore Setting, DIMM/AGP Voltage
Setting

efter som de ingen steder skriver at bordet suppotere 333 FSB tror jeg ikke
der er så meget du kan gøre DDR333/266/200 betyder bare at du kan bruge
PC2700 ram ikke at det virker ved den hastighed. Der udover er soltek et
meget dårligt valg nå det gælder OC
Jacob Brandrup
http://www.forgottenrealms.dk/

Fra : jensen

Dato : 03-05-02 15:22

"Jacob Brandrup" <webmaster@forgottenrealms.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> der er så meget du kan gøre DDR333/266/200 betyder bare at du kan bruge
> PC2700 ram ikke at det virker ved den hastighed. Der udover er soltek et

for at nå de køre 333 skal man bare køre 166 på FSB og det skal du kunne
2x166=333 derfor det hedder ddr333

og hvis det ike kan det , hvad skal man så med det og pc2700 for det er ikke
hurtiger end drv4 og pc2100 har jeg også haft .

og hvis det ikke kan køre 166 på fsb ligemeget med x på cpu , så er det et
meget dårligt mb , kun derfor jeg køber pc2700 og ddr333 mb

jensen

Fra : jensen

Dato : 03-05-02 15:35

men oki det er dram der tænkes på , men et mb der ike kan køre det , er for
lamt , havd har de så lavet det for , så heller købe soltek drv4 , og få et
stabilt mb ved lidt oc .

jensen

Fra : Bjarne Pedersen

Dato : 03-05-02 15:51

"jensen" <rail@pc.dk> skrev i en meddelelse

> og hvis det ikke kan køre 166 på fsb ligemeget med x på cpu , så er det et
> meget dårligt mb , kun derfor jeg køber pc2700 og ddr333 mb
>
> jensen

Jeg kører selv med soltek sl75drv5
og kører fint Fsb 166, har du sat din dib-switch (SW 2)
korrekt?? se evt manualen side 26
den kører default 100MHz

Fra : jensen

Dato : 03-05-02 16:08

"Bjarne Pedersen" <bjarne.pedersen@fjern-mail.dk> skrev i en meddelelse

> "jensen" <rail@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg kører selv med soltek sl75drv5
> og kører fint Fsb 166, har du sat din dib-switch (SW 2)
> korrekt?? se evt manualen side 26
> den kører default 100MHz

ja du køre dram på 166 , men det giver intet , i forhold til at køre 166 på
FSB

du køre nok
Dram 166
FSB 133
cas2-2

men jeg køre nu
dram 166
FSB 166
cas2-2

det giver et system 25% , med samme mzh på cpu derfor jeg vil køre 166 på
FSB og det kunne jeg ikke få soltek til , det vil asus , og ja det er og oc
mb men når mange 266 mb kan skulle det også kunne gøre det

jensen

Fra : Jakob M

Dato : 03-05-02 16:22

jensen wrote:
> [...]
> 166 på FSB og det kunne jeg ikke få soltek til , det vil asus , og ja
> det er og oc mb men når mange 266 mb kan skulle det også kunne gøre

De 25% er det memory bechmark i Sisoft Sandra eller hvad ?. Hvor højt
kan du komme (FSB) med Asus bundkortet, med de hurtigste RAM
indstillinger ?.

Mvh
Jakob

--
"I have a plan so cunning, you can put a tail on it, and call it a
weasel", Lord Blackadder.

Netikette ? http://www.usenet.dk/netikette/

Fra : jensen

Dato : 03-05-02 16:53

"Jakob M" <r49@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> De 25% er det memory bechmark i Sisoft Sandra eller hvad ?. Hvor højt
> kan du komme (FSB) med Asus bundkortet, med de hurtigste RAM
> indstillinger ?.

lige nu køre jeg 185x9,5 cas2-2

jensen

Fra : jensen

Dato : 04-05-02 10:43

> [...]

> Jeg kører selv med soltek sl75drv5
> og kører fint Fsb 166, har du sat din dib-switch (SW 2)

så er det løst

Dear Sir.

May be your asus's board is very good enough to support 166Mhz FSB speed.
But your sl75drv5 is not good enough (chipset, some electronic components
not have
good performance or stability) to support 166Mhz FSB speed.

godt mit asus kan

jensen