Browser
stl_s 3840
arlet 2470
Opera-bekymring
Fra : Arvid Mærsk

Dato : 03-05-02 09:44

Opera 6.01 kunne godt blive min favorit, men jeg bliver lidt bekymret
når et så væsentligt element som en menu-bar slet ikke vises.
Sammenlign http://www.dn.dk i Opera, Netscape og IE.
Men det er måske et opsætningsproblem?
--
Arvid Mærsk
www.enterpol.dk, dit fristed på nettet.

Fra : Leony

Dato : 03-05-02 13:17

"Arvid Mærsk" <amaersk@adr.dk> skrev i en meddelelse

> Opera 6.01 kunne godt blive min favorit, men jeg bliver lidt bekymret
> når et så væsentligt element som en menu-bar slet ikke vises.

Det er den slags der sker når standarder ikke overholdes, det er i hvert
fald hvad jeg har fået af info fra Opera support.
Prøver lige at skrive en mail til dn.dk og se hvad de siger til problemet.
Vender tilbage med svar.

mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : Leony

Dato : 06-05-02 18:34

newsvA8.12445$kp3.726076@news010.worldonline.dk...

> Prøver lige at skrive en mail til dn.dk og se hvad de siger til problemet.
> Vender tilbage med svar.

Så kom der svar fra dn.dk og det var som man kunne forvente.

Tak for din interesse for vores hjemmeside. Jeg kender godt til problemet,
som du påpeger. Der er tale om en priotering af økonomiske ressourcer. Vores
statistik viser, at 98% af vores besøgende bruger Explorer, og da vores
midler er stærkt begrænset, har vi valgt at bruge pengene på andre områder
end på at opdatere menuen til alle tænkelige browsere.

Og det er der jo ikke andet at sige til end synd for Opera godt for IE.

Fra : Arvid Mærsk

Dato : 07-05-02 08:46

"Leony" <leony@REMOVETHIScyberjunkie.dk> skrev så viseligt:

>Og det er der jo ikke andet at sige til end synd for Opera godt for IE.

Enig, tak for indsatsen. Men det er ærgerligt med den indstilling som
DN udviser.

Fra : Leony

Dato : 07-05-02 10:00

> Enig, tak for indsatsen. Men det er ærgerligt med den indstilling som
> DN udviser.

Helt enig, men jeg synes da at det er i orden at de prioriterer pengene
anderledes, selvom det er gratis at overholde standarder.

Jeg skrev en gang til Microsoft for at gøre opmærksom på at alle
Operabrugere ikke så deres site korrekt.
Jeg fik samme svar. 99 % af alle deres besøgende brugte IE og derfor var
deres site optimeret til IE.
Deres tekniker sagde at jeg skulle opdatere min browser til en der kunne
vise java korrekt.
Skrev efterfølgende til Opera for at høre om det var browseren der var noget
galt med.
Jeg fik svaret at hvis standarderne var overholdt så havde Opera ingen
problemer.

Jeg bruger IE i yderste nødstilfælde.

Jeg har min Opera til at identificere som IE 5. Egentlig så tæller jeg jo så
med i statistikken som IE bruger. Det må jo give et skævt billede hvis mange
andre har den samme indstilling.
Prøvede lige at sætte den til at identificere som Opera, nu vises Microsoft
næsten korrekt. Dn.dk mangler dog stadig menu'en.

Den får lov til at identificere som Opera fremover.

Fra : Gert Philipsen

Dato : 07-05-02 19:13

> Jeg bruger IE i yderste nødstilfælde.

Det gør jeg også.

> Den får lov til at identificere som Opera fremover.

Det vil jeg da også prøve.

Gert Philipsen, http://members.fortunecity.com/philipseng
Brug ikke din tid nu, til at fortryde hvad du brugte din tid i går til.

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 03-05-02 22:05

Arvid Mærsk <amaersk@adr.dk> wrote:
> Opera 6.01 kunne godt blive min favorit, men jeg bliver lidt bekymret
> når et så væsentligt element som en menu-bar slet ikke vises.
> [...]

Nærmere et typisk
vi-er-ligeglad-bare-det-virker-i-internet-explorer-problem. Hvis bare
folk ville overholde standarterne, ville andre browsere have de
lettere....

--
Lars

Fra : Henrik Lynggaard

Dato : 03-05-02 22:26

Lars Jørgensen wrote:

> Nærmere et typisk
> vi-er-ligeglad-bare-det-virker-i-internet-explorer-problem. Hvis bare
> folk ville overholde standarterne, ville andre browsere have de
> lettere....

Nu er menuen jo faktisk CoolMenus fra DHTMLCentral og den er rimeligt
Cross Broswer (
http://www.dhtmlcentral.com/projects/coolmenus/browser.asp?m=36 )

Så mon ikke det er en lille fejl ?