|
| Internet via bærbar og mobiltelefon Fra : Kjeld Hansen |
Dato : 03-05-02 09:03 |
|
Jeg har tidligere brugt min bærbare computer og min Nokia 6210 og været på
internettet uden problemer både med højhastighed og 9,6 kbit/s. Det var hos
Sonofon.
Nu har jeg skiftet selskab.
Hos Tele2Mobil har jeg forsøgt stort set alt uden succes, og ved en
opringning til udbyderen fik jeg at vide, at de gav ikke mulighed for
internetadgang via mobiltelefonen.
Derefter skiftede jeg til TDC, og nu har jeg samme problem.
Telefonmodemet er indstillet til 9,6 kbit/s, og telefonen giver
kontinuerligt 3 toner fra sig, hver gang jeg ringer op. Det gælder begge de
udbydere, jeg ringer op til, og begge numre virker fint over computerens
indbyggede modem, når jeg er på fastnet.
Hvad kan der være galt?
Mvh. Kjeld
| |
Torsten T. Nielsen (04-05-2002)
| Kommentar Fra : Torsten T. Nielsen |
Dato : 04-05-02 16:56 |
|
Hej
Jeg ved ikke hvilket nummer du ringer til, men jeg bruger nummeret 21210000,
ved TDC Internet...
MVH Torsten
"Kjeld Hansen" <kjeld-hansen@mbox301.get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:5srA8.21$9G1.1036@news.get2net.dk...
>
>
> Jeg har tidligere brugt min bærbare computer og min Nokia 6210 og været på
> internettet uden problemer både med højhastighed og 9,6 kbit/s. Det var
hos
> Sonofon.
> Nu har jeg skiftet selskab.
> Hos Tele2Mobil har jeg forsøgt stort set alt uden succes, og ved en
> opringning til udbyderen fik jeg at vide, at de gav ikke mulighed for
> internetadgang via mobiltelefonen.
> Derefter skiftede jeg til TDC, og nu har jeg samme problem.
> Telefonmodemet er indstillet til 9,6 kbit/s, og telefonen giver
> kontinuerligt 3 toner fra sig, hver gang jeg ringer op. Det gælder begge
de
> udbydere, jeg ringer op til, og begge numre virker fint over computerens
> indbyggede modem, når jeg er på fastnet.
>
> Hvad kan der være galt?
>
> Mvh. Kjeld
>
>
>
>
| |
Kjeld Hansen (06-05-2002)
| Kommentar Fra : Kjeld Hansen |
Dato : 06-05-02 16:45 |
|
Tak!
Det vil jeg prøve.
Mvh. Kjeld.
"Torsten T. Nielsen" <torsten@nielsen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:3cd40463$0$18609$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hej
>
> Jeg ved ikke hvilket nummer du ringer til, men jeg bruger nummeret
21210000,
> ved TDC Internet...
>
| |
Lars Kvorning (04-05-2002)
| Kommentar Fra : Lars Kvorning |
Dato : 04-05-02 18:45 |
|
I kontrolpanel er der et ikon som gør det muligt at indstille på telefonens
måde at ringe op på. Her skal den står på modem og hastighed: 9,6. Så
emulerer telefonen et alm. modem. Hvis du har highspeed-abonn. kan du bruge
V.110 eller V.120 og sætte hastigheden op.
Hilsen Lars
"Kjeld Hansen" <kjeld-hansen@mbox301.get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:5srA8.21$9G1.1036@news.get2net.dk...
>
>
> Jeg har tidligere brugt min bærbare computer og min Nokia 6210 og været på
> internettet uden problemer både med højhastighed og 9,6 kbit/s. Det var
hos
> Sonofon.
> Nu har jeg skiftet selskab.
> Hos Tele2Mobil har jeg forsøgt stort set alt uden succes, og ved en
> opringning til udbyderen fik jeg at vide, at de gav ikke mulighed for
> internetadgang via mobiltelefonen.
> Derefter skiftede jeg til TDC, og nu har jeg samme problem.
> Telefonmodemet er indstillet til 9,6 kbit/s, og telefonen giver
> kontinuerligt 3 toner fra sig, hver gang jeg ringer op. Det gælder begge
de
> udbydere, jeg ringer op til, og begge numre virker fint over computerens
> indbyggede modem, når jeg er på fastnet.
>
> Hvad kan der være galt?
>
> Mvh. Kjeld
>
>
>
>
| |
Kjeld Hansen (06-05-2002)
| Kommentar Fra : Kjeld Hansen |
Dato : 06-05-02 16:48 |
|
Tak for rådet, men der har jeg været inde og prøve alle kombinationer uden
resultat.
Jeg har ikke så meget "lyst" til et high speed abonnement, da det koster 100
kr. om måneden, og jeg bruger primært nettet til mail.
Mvh. Kjeld
| |
|
|