MS Windows
briani 27239
Tape-backup. Artikel? Noget?
Fra : Niels Andersen

Dato : 03-05-02 08:53

Jeg sidder med en Windows 2000 maskine med tape-station.
Den skal tage en komplet backup hver nat, med Windows' indbyggede værktøjer.

Jeg har sat maskinen op efter en artikel fra Microsoft KB, men det virker
af l....
Første morgen jeg kiggede til den efter den skulle lave backup, så stod den
bare og spurgte om den skulle overskrive båndet, og en besked om, at den
ikke fattede hvad der var der i forvejen. Ih hvor smart!

Et andet problem er, hvordan ved man hvordan det gik? Jeg har sat den til
at læse indholdet af båndet, så den selv tjekker. Men det er da ikke nok at
DEN ved det. Kan man ikke sætte den til at printe det ud eller sende mail?

Er der ikke et sted jeg kan læse om hvordan det her fungerer? Jeg synes
ikke det er særligt intuitivt.
Jeg har fx. ikke kunnet finde noget sted, hvor man kan klargøre bånd. Men
alligevel forventer den at det er gjort. Eller at jeg sidder på kontoret
til kl. 3 om natten, hvor den måske er ved at være færdigt.

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Arcana

Dato : 04-05-02 14:56

Niels Andersen wrote:

> Jeg sidder med en Windows 2000 maskine med tape-station.
> Den skal tage en komplet backup hver nat, med Windows' indbyggede
> værktøjer.

Kan du ikke få dit arbejde til at investere i Veritas backup? Det er lidt
dyrt, men det virker - og du må kunne argumentere med, at sikkerhed er penge
værd for arbejdspladsen.

MS's backup er noget sn**.

arc@na

Fra : Niels Andersen

Dato : 04-05-02 17:33

Arcana wrote in <3cd3e854$0$23206$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>:
> Kan du ikke få dit arbejde til at investere i Veritas backup?

I dette konkrete tilfælle: Nej.
Det er slemt nok, at der måtte investeres i Windows.

> MS's backup er noget sn**.

Yeps, men det er opgaven.

Jeg havde ellers lavet noget tæske-smart i Linux. Men af helt andre årsager
måtte vi gå over til Windows 2000. Dvs. vi måtte bruge en masse penge på
licenser, mange penge på arbejdtimer, og sidder nu med noget elendigt bras.
:-/

--
Mvh.

Niels Andersen