Dobbelt RAID 1 på Gigabyte GA-7VRXP ?? Ige~
Fra : [2650] Henrik Anders~

Dato : 03-05-02 02:34

Nå, jeg nå nok til at formulere mig tydeligere....
Jeg får et Gigabyte GA-7VRXP en af dagene, jeg har allerede nu læst
manualen, MENder står ikke svaret på mit spørgsmål, som er:

Kan man køre RAID 1 på 4 diske, altså så diskene 1+3 er et mirror af diskene
2+4 (Eller 1+2 til 3+4)?
Dette er ikke et spm. om RAID 0+1, men KUN RAID 1

Altså om man kan dette:
disk 1 (på RAID controller 1) <--RAID 1 --> disk 3 (på RAID controller 2)
Samtidigt med at man:
disk 2 (på RAID controller 1) <--RAID 1 --> disk 4 (på RAID controller 2)

Eller
disk 1 (på RAID controller 1) <--RAID 1 --> disk 2 (på RAID controller 1)
Samtidigt med at man:
disk 3 (på RAID controller 2) <--RAID 1 --> disk 4 (på RAID controller 2)

Mvh Henrik Andersen

Fra : Peter Schrøder

Dato : 03-05-02 07:19

"[2650] Henrik Andersen" skrev
> Kan man køre RAID 1 på 4 diske, altså så diskene 1+3 er et mirror af
diskene
> 2+4 (Eller 1+2 til 3+4)?
> Dette er ikke et spm. om RAID 0+1, men KUN RAID 1

Det er en Promise controller boardet er født med.
Antagelig kan den kun det samme som en løs
controller, hvilket vil sige Raid mellem de to
masterdiske.
Altså ikke mellem de to slaver.

Peter Schrøder
pschATmail1.stofanet.dk
replace AT with @ to reply

Fra : [2650] Henrik Anders~

Dato : 03-05-02 13:07

Takker for det gode, præcise og brugbare svar..

Henrik