ASUS A7V333 RAID
Fra : [2650] Henrik Anders~

Dato : 03-05-02 03:04

Understøtter ASUS A7V333 RAID RAID 0 +1??

Mvh Henrik Andersen

Fra : \(: MarlboroMan :\)

Dato : 03-05-02 10:09

"[2650] Henrik Andersen" <dk8008@NOT-hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Understøtter ASUS A7V333 RAID RAID 0 +1??
>
> Mvh Henrik Andersen

Ja, det gør det.

"Supporting the most advanced ATA133 hard drives with RAID 0 (striping) or
RAID 1 (mirror), the onboard Promise 20276 RAID controller enables enhanced
functionality and hard disk performance without the cost of additional
add-on cards."

Citat taget fra: http://www.asus.com.tw/mb/socketa/a7v333/overview.htm

/Kenneth

Fra : Anders Lorentzen

Dato : 03-05-02 11:43

"(: MarlboroMan :)" <kenneth_aka_marlboroman@hotmail.com> skrev
> [...]
enhanced
> functionality and hard disk performance without the cost of additional

Der står da ikke noget om Raid 0+1!!
Så vidt jeg ved er det en "lite" controller der sidder på bundkortet..
Jeg ved ikke om den kan køre Raid 0+1, men det skulle da være mærkeligt at
den kunne, når det ikke står på nettet!!

mvh
Anders Lorentzen
www.OverClocking.dk

Fra : Brian Schelde

Dato : 03-05-02 12:05

"(: MarlboroMan :)" <kenneth_aka_marlboroman@hotmail.com> wrote in message
> Ja, det gør det.
Nej det gør ej, hvis du kigger i den tekst herunder du selv har taget fra
deres hjemmeside, så vil du kunne se at der står raid 0 eller raid 1, men
ikke begge to på samme tid!

Fra : [2650] Henrik Anders~

Dato : 03-05-02 13:05

Jeg mener 0+1 SAMTIDIGT...

Henrik

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 03-05-02 11:58

Der er to controllere på boardet.

Den ene er en alm IDE og den anden kan køre Raid på de to master diske (men
ikke på slaverne!).

Det betyder at du kan have 6 alm IDE drev plus et sæt Raid 0 /eller/ Raid 1

Alternativt kan du have 7 alm ide enheder, idet du så ikke bruger den ene
master på raid controlleren.

Det skulle ikke være muligt at bruge 8 almindelige ide enheder - uden at
køre raid på de to master, hvilket forekommer mig totalt mystisk, for hvad
vil der ske hvis man sætter en harddisk og et dvd drev ? En pudsig Raid!?!

Boardet kan ikke køre Raid 0+1.

--
Hilsen
Michael Lund Sørensen

Fra : [2650] Henrik Anders~

Dato : 03-05-02 13:06

Takker for det perfekte svar....

Henrik

"Michael Lund Sørensen" <hold-diskussionen-i@nyhedsgruppen-tak.dk> wrote in
message news:l3uA8.12417$kp3.721906@news010.worldonline.dk...

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 03-05-02 13:37

Jeg har selv ledt efter det og fået det i den internationale Asus gruppe,
hvor raid spørgsmålet har været oppe flere gange. Nu er der en der skriver
at man kan bruge begge controllere til 8 almindelige enheder ved at fjerne
RAID_EN jumperen. Andre skriver at man så slukker helt for Raid controlleren
og kun kan have 4 enheder på.

Jeg tænker selv købe boardet, men jeg vil have en T-Bread og det kommer i
næste månede.

--
Hilsen
Michael Lund Sørensen

Fra : [2650] Henrik Anders~

Dato : 03-05-02 18:38

> Jeg tænker selv købe boardet, men jeg vil have en T-Bread og det kommer i
> næste månede.

Ok, har er en T-Bread, er det et Mobo eller en CPU??

Mhv Henrik

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 03-05-02 22:58

> Ok, har er en T-Bread, er det et Mobo eller en CPU??

Har = Hvad (?)

T-Bread er den næste udgave af AthlonXP. Den er lavet med 0,13 u teknik og
bruger ca 25 % mindre effekt for samme ydelse. (Mindre varme, mindre støj).
Den skulle komme i næste måned og passer i mobo a7v333.

--
Hilsen
Michael Lund Sørensen

Fra : [2650] Henrik Anders~

Dato : 04-05-02 05:54

Ja, har = hvad Smuttede lige i farten...

Takker for svaret

Hviken Freq. kommer de til at køre med??

Mvh Henrik

"Michael Lund Sørensen" <hold-diskussionen-i@nyhedsgruppen-tak.dk> wrote in
message news:sJDA8.11658$HZ2.809646@news000.worldonline.dk...

Fra : [2650] Henrik Anders~

Dato : 04-05-02 06:07

Hvor finder jeg mere info om T-Bread, har prøvet www.amd.com +
www.google.com unden at finde noget brugbart...

Mvh Henrik Andersen

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 04-05-02 12:09

http://www.hardware.no/nyheter/april02/thoroughbred_juni.html
(med flere artikler og en kort Finsk (!) test)

PR ratings på 2200+ og 2800+ har været nævnt.
AMD's mobile benytter allerede nu teknikken.

T-bread er stavet forkert det skal være T-bred, sorry, eller Thoroughbred

--
Hilsen
Michael Lund Sørensen