Brejninge, men hvor??
Fra : Bente Jørgensen

Dato : 03-05-02 01:02

Jeg har fået et problem, som jeg ville blive glad for at få hjælp til, så
hvis nogen der ude i det ganske Land kan guide mig nærmere løsningen vil jeg
blive glad.

Jeg har Niels Hansen * Jerne sogn, Esbjerg i 1916.

Forældrene er Niels Peder Hansen og Anne Karoline Kathrine Andersen.

Der er notat ved barnets dåb der fortæller at forældrene er viet i Bregning
4. marts 1899.

Jeg ville så gerne finde vielsen da jeg så håber på oplysninger jeg kan
arbejde videre med fra mit Lokalarkiv.

Jeg har søgt Brejning sogn ved Videbæk, og Brejning i Gauerslund sogn uden
held, Krabsen fortæller ikke om flere Brejning, er der nogen der ved om der
er andre steder -
Er der nogen der kan hjælpe!!!

Mange hilsner

Bente Jørgensen

Esbjerg

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 03-05-02 02:39

Bente Jørgensen skrev:

>Der er notat ved barnets dåb der fortæller at forældrene er viet i Bregning
>4. marts 1899.

>Jeg har søgt Brejning sogn ved Videbæk, og Brejning i Gauerslund sogn uden

Brejning, Bregning, Brejninge - hvad beslutter du dig for?
Hvis du nu mener Bregninge (som du ikke har sagt) ser jeg noget på
Tåsinge, Jyderup (Sjæll), syd for Sakskøbing, nordøst for Nykøbing F,
ved Ærøskøbing, når jeg skimmer mit Danmarkskort.
Måske er der et spor at hente.

www.aner.dk/

Fra : Birthe Larsen

Dato : 03-05-02 12:34

Hej!
Der findes en lille landsby Bregninge.i Horbelev sogn, Falster
Sønder Herred, Maribo Amt. Jeg kan desværre ikke undersøge
nærmere om det kan være stedet.

-God jagt.-
Birthe Larsen
DK 4800 NykF

Fra : Claus Christiansen

Dato : 03-05-02 15:04

Ja, og så findes der da også Bregninge sogn i Skippinge Herred, Holbæk amt.

Hilsen

--
Claus Christiansen
claus_christiansen@t-online.de

Fra : Bente Jørgensen

Dato : 06-05-02 00:52

Mange tak for alle de svar jeg har fået på mit spørgsmål, både her på NG og
privat.

Det er min svigerindes slægt jeg skal prøve at hjælpe hende med at få "hul"
på, og efter at have talt med hende, og fortalt hende om de svar jeg har
modtaget, bliver Odense nok det første forsøg, hun mener nemlig at kunne
huske en eller anden forbindelse med Sydfyn, så det kunne være der vi skal
starte.
Endnu engang tak for hjælpen.

Bente Jørgensen

Esbjerg