ecs k7s5a crasher under inst af win
Fra : Jonas Andersen

Dato : 02-05-02 23:24

Under installation af windows (både 2000 og XP) oplever jeg den altid
berømte "Blue Screen of Death". JEg har selvfølgelig kigget på fejlkoderne
som installationen kommer med og fundet ud af at den nogle gange melder at
det er en disk fejl, andre gange at det er en hukommelses fejl. Som en start
fjernede jeg alt overflødig hardware, skiftede ram-klodsen og deaktivere alt
unødvendigt i BIOS. Uden res. Så opdaterede jeg Bios til den nyeste version
(Vist nok fra den 6 feb.) men ligemeget hjalp det. Der er snakke om en ECS
K7S5A bundkort med en 1,0 ghz duron.

Er der nogen der har nogen forslag til fejlløsning?

MVH

Jonas

Fra : Bachelor

Dato : 02-05-02 23:34

"Jonas Andersen" <jbga@edb.dk> skrev i en meddelelse news:aaseam$1cdj$1@news.cybercity.dk...
> [...]
> K7S5A bundkort med en 1,0 ghz duron.
>
> Er der nogen der har nogen forslag til fejlløsning?

Jeg tror du er nødt til at specificere nærmere hvilken type
ram du bruger og din af opsætning på bundkort.

Fra : Jonas Andersen

Dato : 03-05-02 08:15

"Bachelor" <not.working@nospam.net> wrote in message

> "Jonas Andersen" <jbga@edb.dk> skrev i en meddelelse
ECS

> Jeg tror du er nødt til at specificere nærmere hvilken type
> ram du bruger og din af opsætning på bundkort.

Det er sdram 133mhz (forskellige mærker er blevet testet), bundkortet er som
nævnt i overskriften et ECS K7S5A med indbygget lan/audio (som selvfølgelig
er blevet deaktiveret da fejlen opstod), og jeg har prøvet med både et PCI
og et AGP grafik kort. Prøver nu med en bios uden lan for at se om det
skulle hjælpe.

Fra : Bachelor

Dato : 05-05-02 14:06

"Jonas Andersen" <jbga@edb.dk> skrev i en meddelelse news:aatde9$267i$1@news.cybercity.dk...
> [...]
> er blevet deaktiveret da fejlen opstod), og jeg har prøvet med både et PCI
> og et AGP grafik kort. Prøver nu med en bios uden lan for at se om det

"Sjovt nok har jeg lige lavet en lignende for en bekendt her i week-enden,
dog med DDR ram 256 MB og det "svingede" bare.
Du har muligehed for at sætte din hastighed på rammene ned i BIOS,
(eller har man det ? nu har jeg afleveret maskinen, så jeg kan ikke
lige tjekke) var det ikke en mulighed og evt. sætte til langsomste performence
ligeledes i BIOS:
Kan man forøvrigt fjerne den irriterende on-board netkort ved at
bruge en BIOS uden denne funktion ? Jeg havde tænkt på det, men
turde ikke rigtig :)

Fra : Jonas Andersen

Dato : 11-05-02 10:25

Undskyld mit fravær som skyldes at jeg bare hjælper med opsætningen af
maskinen.

Fandt ud af at blæseren var fejlmonteret og derfor trykkede imod nogle
komponenter på CPU'en.

Den virker kanont nu.

Aner desværre ikke om man kan deaktivere lan'et ved at flashe bios med en
der ikke understøtter lan..

Tak for hjælpen alle sammen

MVH

Jonas

Fra : Thomas Hedberg

Dato : 02-05-02 23:50

> [...]
> K7S5A bundkort med en 1,0 ghz duron.
>
> Er der nogen der har nogen forslag til fejlløsning?

Da jeg opgraderede til den nyeste BIOS kunne jeg ikke boote fra min harddisk
mere.
Så downgradede jeg til den sidste 2001 opgradering versionen og så virkede
det fint.

Måske var det en løsning?

Jeg kan se at en anden nævner RAM type mm. Jeg bruger selv en AMD 1900 og et
256mb IBM SD-RAM modul.

Med venlig hilsen

Thomas Hedberg.