MS Windows
briani 27239
Printer kan ikke køre
Fra : Ulla

Dato : 02-05-02 22:31

Hej!

Ja, jeg ved ikke om det er her jeg skal spørge.

Men jeg har lige indstalleret en digital kamera
og nu vil min printer ikke køre.
Jeg har canon bjc 4200 og når jeg prøver på
at printe ud kommer der frem det her:
Internal error coluor adjustment methods
will not be availabl.
Er der nogen som kan fortælle mig hvorfor?

Taksom for et svar.

KH Ulla

Fra : Carl Munk

Dato : 02-05-02 22:31

"Ulla" <ulinden@worldonline.dk> wrote in message

> [...]
> Internal error coluor adjustment methods
> will not be availabl.
> Er der nogen som kan fortælle mig hvorfor?

Hvis kameraet og printeren er sat på USB port ?
Kan det være at stikkene skal byttes om.
Jeg havde en scanner der ikke ville virke byttede så stikket
fra kameraet og så virkede alt

Fra : Ulla

Dato : 02-05-02 22:47

> Hvis kameraet og printeren er sat på USB port ?
> Kan det være at stikkene skal byttes om.
> Jeg havde en scanner der ikke ville virke byttede så stikket
> fra kameraet og så virkede alt

Hej tak for svar men min printer sidder ikke i en USB port.

KH Ulla

Fra : Ole Holte

Dato : 02-05-02 23:32

"Carl Munk" <carl@munk.dk> wrote in message

> "Ulla" <ulinden@worldonline.dk> wrote in message

Printeren sidder på LPT1 parallelporten !
Så må digital kameraet være på USB porten og da USB og LPT1
ikke har noget med hinanden at gøre, det er ikke fordi du lige har
install kamera.
Det er en farveprinter blækinkjet ?
Så må det være at printerens blækhoved skal justeres ?
Prøv tage patronen ud sluk for printeren og sæt den i igen og tænd.
Er der blæk i patronen ?
Prøv at udprinte en "test"
Tja så må andre komme med et bud

Fra : Madsen

Dato : 03-05-02 00:19

Ulla skrev:

> Jeg har canon bjc 4200 og når jeg prøver på
> at printe ud kommer der frem det her:
> Internal error coluor adjustment methods
> will not be availabl.
> Er der nogen som kan fortælle mig hvorfor?

Ifølge Canons hjemmeside skulle problemet opstå hvis man deler
printerporten med en anden enhed som f.eks. en scanner, men jeg kan
ikke forestille mig at det digitale kamera skal kobles til over
printerporten (parallelporten). Kameraet bliver vel koblet til via
USB ?

Prøv evt. at hente den nyeste driver til din printer og installer den.
Den kan hentes her:
<http://209.85.7.18/techsupport.php?p=bjc4200&q=download>
Hvilken driver du skal vælge afhænger jo så af hvilken Windowsversion
du sidder med.

Madsen.

Fra : Ulla

Dato : 03-05-02 00:43

> [...]
> <http://209.85.7.18/techsupport.php?p=bjc4200&q=download>
> Hvilken driver du skal vælge afhænger jo så af hvilken Windowsversion

Hej!

Tak for svar, jeg har nu hentet ned den nyeste driver, men det hjalp ikke.
Ja, kameraet bliver koblet til USB port. Kan virken printe ud i farve eller
sort. Men det kan da være der har blivet fejl på printeren, den har ellers
virket perfekt men ville ikke mere efter kameraet blev indstall.

KH Ulla

Fra : Madsen

Dato : 03-05-02 00:52

Ulla skrev:

> [...]
> printe ud i farve eller sort. Men det kan da være der har blivet
> fejl på printeren, den har ellers virket perfekt men ville ikke

Hmm, det lyder mærkeligt.
Hvad sker der hvis du rykker kablet ud til kameraet, eller det har du
måske slet ikke i koblet til nu?

Madsen.

Fra : Ulla

Dato : 03-05-02 00:59

">

> Hmm, det lyder mærkeligt.
> Hvad sker der hvis du rykker kablet ud til kameraet, eller det har du
> [...]

Nej det er ikke koblet til nu.

MVH Ulla

Fra : Ove Kristensen

Dato : 03-05-02 04:09

"Ulla" <ulinden@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Mit bud er, at du først skal af-installere de gamle drivere til printeren,
inden at du installerer de ny drivere.

Med venlig hilsen
OveK.

Fra : Ulla

Dato : 03-05-02 09:28

">
> Mit bud er, at du først skal af-installere de gamle drivere til printeren,
> inden at du installerer de ny drivere.
>
> Med venlig hilsen
> OveK.

Hej!

Ja, nu spørger jeg nog dumt, men hvordan af-installerer jeg den
gamle drivere? Jeg er ikke så hjemme i det her.

KH Ulla

Fra : Ulla

Dato : 03-05-02 10:21

> [...]
>
> Ja, nu spørger jeg nog dumt, men hvordan af-installerer jeg den
> gamle drivere? Jeg er ikke så hjemme i det her.

Hej igen!

Jeg har været ude i systemoplysninger og der var
to drivere en som hedder vxd og en vmm32.vxd
(comm.vxd).
Når jeg søger efter dem finder jeg vmm.32vxd og
en lpt.vxd.
Nu vil så kun spørge kan jeg slette begge de to og
så køre ind den nye drivere. Jeg er bange for at slette
noget, så computeren ikke kan køre?

MVH Ulla

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 03-05-02 13:34

Fri, 3 May 2002 10:28:15 +0200, skrev "Ulla"
<ulinden@worldonline.dk>:

>Ja, nu spørger jeg nog dumt, men hvordan af-installerer jeg den
>gamle drivere? Jeg er ikke så hjemme i det her.

Kontrolpanel => Tilføj/fjern hardware.
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Ulla

Dato : 03-05-02 15:13

> Kontrolpanel => Tilføj/fjern hardware.
> --
> med venlig hilsen
> Knud
> http://home13.inet.tele.dk/smedpark/
> Svar kun i nyhedsgruppen - tak! E-mails besvares ikke.

Ja, nu har jeg været ude og kigge men jeg har ikke tilføj fjern
hardware, kun tilføj fjern programmer og der kan jeg jo ikke
afinstallere drivere. Af install. jeg min printer skal den jo install.
igen og da bliver det jo med den gamle drivere.

MVH Ulla

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 03-05-02 15:46

Fri, 3 May 2002 16:12:42 +0200, skrev "Ulla"
<ulinden@worldonline.dk>:

>Ja, nu har jeg været ude og kigge men jeg har ikke tilføj fjern
>hardware, kun tilføj fjern programmer

Så højreklik på denne computer, gå ind i enhedshåndtering og
fjern den der.

Fra : Ulla

Dato : 03-05-02 15:59

> [...]
> Knud
> http://home13.inet.tele.dk/smedpark/
> Svar kun i nyhedsgruppen - tak! E-mails besvares ikke.

Hej og tak for at du svarer mig.

Men mener du jeg skal slette det der det står
printerport LPT1? Dubbelklikker jeg på det
så kommer jeg ind til der jeg kan se driverne,
men de kan jeg ikke slette.
Og hvis jeg skal slette det kan jeg så bare install.
den ny driver?

MVH Ulla

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 03-05-02 17:34

Fri, 3 May 2002 16:58:32 +0200, skrev "Ulla"
<ulinden@worldonline.dk>:

>Men mener du jeg skal slette det der det står
>printerport LPT1?

Nej, du skal ikke fjerne printerporten.

Når jeg tænker mig om, så er det bedre at gå i kontrolpanelet =>
printer og fjerne den der.

Hvilken Windows drejer det sig egentlig om?

Fra : Ulla

Dato : 03-05-02 18:25

> [...]
> Knud
> http://home13.inet.tele.dk/smedpark/
> Svar kun i nyhedsgruppen - tak! E-mails besvares ikke.

Jeg vil sige tak til jer alle, har fået installeret den nye driver
og min printer er i orden igen.
Det er godt der er nogle som vil hjælpe os uvidende
mennesker ).

MVH Ulla

Fra : Madsen

Dato : 03-05-02 00:57

Madsen skrev:

> Hmm, det lyder mærkeligt.

Prøv evt. at løbe de selvtests af printeren igennem som er nævnt på
denne side: <http://www.uktsupport.co.uk/canon/bj/bjc4200.htm>
Her er din fejlmeddelelse også nævnt, men på siden står der at de
nyeste drivere skulle løse problemet, men det tyder det jo så ikke
på at de gør alligevel.

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 03-05-02 16:25

Ulla skrev:

> Ja, nu har jeg været ude og kigge men jeg har ikke tilføj fjern
> hardware, kun tilføj fjern programmer og der kan jeg jo ikke
> afinstallere drivere.

Normalt burde det være nok at fjerne printeren inde i Kontrolpanel >
Printere. Højreklik på printeren og vælg slet. Windows vil så spørge om
du vil slette alt hvad der hører til denne printer og hvis du siger ja
til det, så bliver printerdriveren også kylet ud. Installer så derefter
den nye driver.

Madsen.