MS Windows
briani 27239
windows logo
Fra : Kai E.

Dato : 02-05-02 21:21

Hvordan springer man Windows logo over, sådan at Windows starter hurtigere
op? Bruger Windows 98.

Kai

Fra : Leony

Dato : 02-05-02 21:30

"Kai E." <kem_dk@post12.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Hvordan springer man Windows logo over, sådan at Windows starter hurtigere
> op? Bruger Windows 98.

Kommer et stykke nede på denne side, søg efter logo:
http://www.physiol.ox.ac.uk/~trp/msdossys.html

mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : Ukendt

Dato : 03-05-02 16:00

Det at den viser et logo, gør det at den er længere om at starte ??

Fra : Kai E.

Dato : 03-05-02 20:09

Allan spurgte om det er logo der gør opstart langsom!
Jeg brugte et program der hedder San859 til at undersøge og optimere PCén og
det er den der anbefaler at springe logoet over, blot ikke hvordan.

Hilsen Kai E.

Fra : Leony

Dato : 03-05-02 23:55

"Allan" <allan.korsgaard(a)mail.dk> skrev i en meddelelse

> Det at den viser et logo, gør det at den er længere om at starte ??

Uden at have prøvet uden logo vil jeg sige at det ikke er mere end 1 sekund,
højest 2, der vindes.

Fra : Ukendt

Dato : 04-05-02 05:32

jeg har tænkt på om man kan få win98 til at undgå at søge efter nyt
hardware.
Jeg mener at man ved sku selv hvornår man har puttet noget nyt i maskinen.
Det må da sætte hastigheden op ved opstarten !!

Fra : Leony

Dato : 04-05-02 10:23

> jeg har tænkt på om man kan få win98 til at undgå at søge efter nyt
> hardware.
> Det må da sætte hastigheden op ved opstarten !!

jeg kan ikke huske hvor man laver den indstilling.
Der er dog en anden ting du kan gøre.
Du kan gå ind i BIOS og ændre bootrækkefølgen. Booter du på harddisken først
undgår du at den skal lede på floppydrevet først.
Der må være skrevet utallige artikler om hvordan man får sin computer til at
starte hurtigere. Spørgsmålet er bare om det kan betale sig at rode med.
Du vinder måske kun 5-6 sekunder, men betyder det noget i den store
sammenhæng.

Fra : Asix

Dato : 04-05-02 09:40

Du kan ikke springe det over, men hvis du trykker "ESC" når det er der,
viser den bare nogle dos-kommandoer i stedet. Men jeg tror nu ikke du vinder
ret meget ,(

Asix