Hjælp søges til: Århus Amt, Ning Herred, A~
Fra : Jørgen Poulsen

Dato : 02-05-02 20:39

Mine tip-tip-oldeforældre:
Niels Nielsen, født ca. 1747, død 24.12.1829 i Astrup.
Karen Pedersdatter, født ca. 1754, død 28.07.1834 i Astrup

Niels og Karen er trolovet 23.02.1779 og viet 07.05.1779 i Astrup Kirke.
Niels kaldes ved de fleste af hans børns barnedåb Niels Kirkegaard, og
hans drengebørn kaldes i senere folketællinger også for Kirkegaard.

I perioden 1779-1802 får de 11 børn som alle er indført i Astrup Sogns
kirkebog. Karen Pedersdatter er fundet i folketællingen for 1834 som enke
hos en søn i Astrup Sogn.

1) Hvorfor findes denne familie ikke i folketællingerne for 1787 og 1801?
Jeg
kunne måske acceptere at de manglede i den ene, men hvorfor i dem
begge?

2) Hvordan kommer jeg videre, jeg ville jo gerne vide hvor de kommer fra?

Hvis der i denne NG findes personer som har gode ideer, modtager jeg
gerne alle forslag.

Med venlig hilsen

Jørgen Poulsen
uncas@poulsen.mail.dk

Fra : Show The Andersens

Dato : 03-05-02 18:57

"Jørgen Poulsen" <uncas@poulsen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> Mine tip-tip-oldeforældre:
> Niels Nielsen, født ca. 1747, død 24.12.1829 i Astrup.
> Karen Pedersdatter, født ca. 1754, død 28.07.1834 i Astrup

Jeg kan ikke svare på det du spørger om men kan af Bente Feldballes stikord
se at sognene Astrup, Tulstrup og Hvilsted er blandet sammen i KB og i
Hvilsted KB ses i 1749:

Niels Kirkegaards barn - Niels

Er det din Niels??? For han ses så vidt jeg ser ikke født i Astrup???

Da jeg interesseret mig for egnen forsøgte jeg at søge lidt i disse sognes
FTer men endnu ikke fundet noget af det du spørger om.

Annette

Fra : Jørgen Poulsen

Dato : 05-05-02 22:33

Show The Andersens <show@bear.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3cd2cf34$0$49215$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> "Jørgen Poulsen" <uncas@poulsen.mail.dk> skrev i en meddelelse

> Er det din Niels??? For han ses så vidt jeg ser ikke født i Astrup???

Det kan det meget vel være, han er død i Astrup som 82 årig, men
det kan måske godt passe med 1747 i stedet for 1749. Mange af
dem jeg har fundet i denne gren hedder alle Niels Nielsen, men
kaldes ofte Kirkegaard (jeg er selv døbt Kirkegaard som mellemnavn)
og ved gennemgang af FB's stikord findes der jo flere med navnet
Kirkegaard, som jeg nu må prøve at undersøge nærmere. Min
bedstefar og min oldemor er begge født i Hvilsted og jeg gætter på,
at mit mellemnavn stammer derfra.

> Da jeg interesseret mig for egnen forsøgte jeg at søge lidt i disse sognes
> FTer men endnu ikke fundet noget af det du spørger om.

Hvad er din interesse på egnen? Jeg har også flere personer i Hvilsted,
og vil gerne hjælpe hvis muligt, og i øvrigt tak for hjælpen.

Jørgen