Vådfoder
Fra : Vibeke Jørgensen

Dato : 02-05-02 20:41

Hejsa
Efter al den snak om vådfoder er jeg begyndt at fodre mine dejlige misser
med en dåse vådfoder (150 g) til deling hver aften - og så tørfoder for
resten. Indtid videre har de fået Hill's maintance, ocean fish, men jeg
syntes nu det er en smule dyrt i længden med 9 kr pr dåse.
Det tørfoder de får er Specific Physio FXD, og jeg har efter lidt søgen på
nettet fundet frem til at Specific også har en vådfoder som hedder FXW. Men
er der nogen af her som ved hvad sådan noget koster pr dåse? Jeg har set at
man både kan få det i 150g og 300 g's dåser, men hvis jeg nu køber 300 g's
dåser kan de så godt holde sig en dag i køleskabet?
Faktisk efter jeg er begyndt at give dem sådan en dåse til deling hver
aften, er deres indtag af tørfoder næsten halveret - eller måske mere. Deres
vandindtag er også klart faldet. Kan i hvert tilfælde se at det ikke længere
er nødvendigt at fylde op 2-3 gange hver dag. Men det er jo også lækkert
nok.
Men er der nogen af jer som ved hvad de der FXW'er koster per dåse? (Jeg så
at IAMS kostede 10 kr pr dåse i forretningen, og det var egentlig grunden
til at jeg valgte Hill's i første omgang.)

Mvh
Vibeke

Fra : Mette Svangren

Dato : 05-05-02 19:07

"Vibeke Jørgensen" <noyb@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Jeg har set at
> man både kan få det i 150g og 300 g's dåser, men hvis jeg nu køber 300 g's
> dåser kan de så godt holde sig en dag i køleskabet?

Mon ikke der står noget om holdbarhed på dåsen? På det vådfoder, vi bruger,
står der at det kan holde sig tre dage i køleskab, så det burde næppe være
noget problem.

MVH Mette (og Ludde og Ladde, der ekstatisk ruller sig på/i klatremiljøet,
som netop har fået friske baldriandråber