Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Koncert-fotografering - filter?
Fra : Stageway

Dato : 02-05-02 21:04

Hej NG.

Jeg skal lave nogle billeder for et band og de vil gerne fotograferes under
en live koncert.
Jeg vil gerne fange den autentiske belysning med de rigtige farver fra
spottene.

Hvis jeg bruger blitz forsvinder de fleste af farverne....
Hvis jeg ikke bruger blitz bliver billederne sikert gule pga.
glødelamperne....

Hvad gør jeg?

Stegeway

Fra : Futte

Dato : 02-05-02 21:32

"Stageway" <stageway@hotmail.com> wrote in message
> [...]
>
> Hvis jeg bruger blitz forsvinder de fleste af farverne....
> Hvis jeg ikke bruger blitz bliver billederne sikert gule pga.

Hvilken type kamera bruger du?

hilsen
Jørgen , Brøndby

---

Fra : Stageway

Dato : 02-05-02 21:43

Jeg bruger et Canon EOS 50E med en 28-80 1:3.5 - 5.6 og en 75-300 1:4 - 5.6
IS
Min blitz er en Canon 550EX.

Stegeway

Fra : Futte

Dato : 02-05-02 22:12

> Jeg bruger et Canon EOS 50E med en 28-80 1:3.5 - 5.6 og en 75-300 1:4 -
5.6
> IS
> Min blitz er en Canon 550EX.
>
> Stegeway

Så køber du en kunstlysfilm, enten negativ eller positiv, alt efter hvad
billederne skal bruges til. Brug et stativ, enten treben eller etben.
Til teater og koncertlys bruges gerne et svagt rosa filter på de hvide
lamper. Så ser huden mere solbrun ud. Det er jo et valg om du også vil bruge
dit eksponeringslys i rosa eller du hellere vil ha' hvidt lys. Snak med
lysfolkene om hvad for et filter de bruger. Hvis du bruger positiv film og
scanner til computer, kan du jo altid finpudse den smule der måtte være af
farvestik fra det "hvide" lys. Du kan jo også finpudse i eksponeringen i
mørkekammer hvis du bruger et prof. laboratorie til papirbillederne.
Der er mange valg, men som udgangspunkt en hurtig kunstlysfilm i rigelige
mængder og et godt stativ.

God jagt

Jørgen , Brøndby

---

Fra : Trickysparrow

Dato : 03-05-02 03:33

Jeg har brugt en ganske alm iso 400 ell 800 også spotmåling,
mål på ansigt eller andre mellem lyse områder.
Det bedste ville være hvis du havde mulighed for at øve måske ved en anden
koncert og så prøve forskellige tekniker og film.
Et par små råd, sørg for at få nogle rigtig closeup F.eks under guitarsolo ell trommesolo,
også husk at bevæge dig rundt og få forskellige vinkler,

Martin.