jpg, resize, komprimering
Fra : Allan Unnerup

Dato : 02-05-02 20:29

Jeg har brug for at resize og komprimere JPEG-billeder. Hvilke
java-biblioteker/-klasser kan I anbefale?

Med venlig hilsen
Allan

Fra : Dennis Thrysøe

Dato : 03-05-02 14:06

Der er vistnok nogle codecs med i Suns JDK placeret i
com.sun.image.codec.jpeg.

Men det er ikke supporteret og vist ikke rigtigt dokumenteret.

-dennis

Fra : Lasse

Dato : 04-05-02 09:13

> Jeg har brug for at resize og komprimere JPEG-billeder. Hvilke
> java-biblioteker/-klasser kan I anbefale?

JPEGImageEncoder klassen vil være et godt udgangspunkt! ( import
com.sun.image.codec.jpeg.*; )

Hvis du har hentet Java doc'en til Java (og det har du da :) ), så kik her
for mere info

"/guide/2d/api-jpeg/sun/image/codec/jpeg" for mere info! Jeg kan fortælle at
det virker ganske udemærket! Har selv brugt JPEGImageEncoder ofte !

Jeg *mener* der er support for JPEGImageEncoder fra version 1.3 og frem!

Hvordan du resizer dine billeder, må du selv rode lidt rundt efter :) Hvis
det ikke lykkedes for dig, så kan du finde min email på nederstående
hjemmeside!

Med Venlig Hilsen

Lasse
http://home.worldonline.dk/~skytech

Fra : Allan Unnerup

Dato : 04-05-02 10:23

> JPEGImageEncoder klassen vil være et godt udgangspunkt! ( import
> com.sun.image.codec.jpeg.*; )
>
> Hvis du har hentet Java doc'en til Java (og det har du da :) ), så kik her
> for mere info

Nej, jeg startede ud med ImageMagic (JMagic), men det er at skyde gråspurve
med kanoner. Da jeg nu leder efter noget enklere har jeg fundet et hav af
forskellige produkter/klasser, og så ville jeg høre om nogle af jer har
positive erfaringer med dette eller hint.

Jeg kikker, tak skal du have.

Hilsen Allan