7 årig gør det i bukserne
Fra : banke

Dato : 02-05-02 20:04

Hej
Jeg har en søn på 7 der faktisk gør det i bukserne hver dag .
Nogle gange er det kun bremse spor andre gange meget.
Jeg aner ikke hvad jeg skal gøre , når jeg siger han skal tage bukserne af
,så det ikke går galt ja så kan godt gå på wc.
Har i nogen ideer?
Hilsen
Pia

Fra : MM

Dato : 03-05-02 21:46

> [...]
> Jeg aner ikke hvad jeg skal gøre , når jeg siger han skal tage bukserne af
> ,så det ikke går galt ja så kan godt gå på wc.

Hej Pia!
Hvor gammel var din søn da I begyndte at træne renlighed med ham? Har han
altid haft det sådan, eller er det noget der er kommet senere? På mig lyder
det lidt som om han måske kunne have det der hedder incoprese (sikkert ikke
stavet rigtigt) Det er noget med at hvis barnet ikke har været klar da man
begyndte at vænne det af med bleen, vil det have en fortsat trang til selv
at kontrollere sin afføring (en del af sig selv), og derfor småklatte i
bukserne meget længe. Hvis det kunne være sådan noget er du meget velkommen
til at skrive til mig på mailen, så kan jeg evt. henvise dig til noget
materiale om det. Hvis det lyder helt hen i vejret så har jeg ikke rigtig
noget bud på hvad det kan være...
Venlig hilsen Mia
p.s. De kan også få incoprese af andre årsager, dem kan jeg bare ikke lige
huske.

Fra : banke

Dato : 04-05-02 15:03

Hej
Han blev renlig omkring de 4 år, men det er blevet meget være efter han er
startet i skole. Det er som om han godt ved det ,fordi han siger jeg har
ikke gjort det på skolen eller fritteren.Når jeg siger du lugter , siger han
du har ingen beviser.
Pia

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 04-05-02 18:45

"banke" <banke@hansen.tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
> startet i skole. Det er som om han godt ved det ,fordi han siger jeg har
> ikke gjort det på skolen eller fritteren.Når jeg siger du lugter , siger

Altså er han et barn af slagsen, der forhandler med
forældrene. Han vil gerne have din opmærksomhed,
og det kan han åbenbart få ved at gøre det i bukserne.

Stik ham et par rene underbukser, og lad ham selv klare
svineriet - ud i bad med ham. Så sætter du dig ind i stuen
og hygger dig - sådan som du bedst kan lide det.
Forlang af ham, at han selv lægger det snavsede tøj til
vask, og hvis der er store klatter i - at han selv fjerner
dem. Det skulle nok kunne kurere den værste terrorist
fra den slags adfærd fremover.

Det vigtigste er, at du ved, at han har styr på sin afføring,
og det viser han jo ved at kunne klare det i skole og fritteren.

Det lyder barsk - men mødre har også rettigheder i forhold
til 7-årige gutter.

Med venlig hilsen
Bodil.

Fra : dkwM327

Dato : 09-05-02 23:03

"banke" skrev d. 02-05-02 20:04 dette indlæg :
> [...]
> Jeg aner ikke hvad jeg skal gøre , når jeg siger han skal tage
bukserne af
> ,så det ikke går galt ja så kan godt gå på wc.

Hej Pia.

Hvis du vil løse det virkelige problem, så må du i samarbejde med en
særdeles god ven, finde frem til den virkelige årsag til problemet,
hvilket meget let kan være en mangel på opmærksomhed, men det er en
nødløsning at lade ham selv gøre rent efter sig. - Der skal helt andre
ting til for at løse det virkelige problem.
m.v.h. steen.hansen@dk2net.dk

http://www.kandu.dk/