MS Windows
briani 27239
Reklame Pop-ups
Fra : Kasper Madsen

Dato : 02-05-02 20:01

Hej NG
Jeg har et _meget_ irriterende problem. Med jævne mellemrum (måske 10 min.
eller sådan) popper der vinduer op med reklamer! Det sker når jeg surfer, og
de kommer også på sider hvor der helt sikkert ikke reklameres på den måde!
Er der nogen der ved hvad det er der gør det, og i så fald hvordan jeg
fjerner det fra mit system (jeg kører Win2K)?

Mvh Kasper Madsen

Fra : Gert Philipsen

Dato : 02-05-02 20:15

"Kasper Madsen" <Desmer@snaps.dk> skrev i en meddelelse
> Hej NG
> Jeg har et _meget_ irriterende problem. Med jævne mellemrum (måske 10 min.
> eller sådan) popper der vinduer op med reklamer!

Prøv adware fra http://www.lavasoft.de den finder og fjerner eventuelle små
spy-ware programmer du måtte have fået installeret.

Måske skulle du også prøve med en firewall - evt zonealarm. Med den kan du
forhindre programmer på din pc om at kontakte nette - og det er muligvis det
der sker, når du får uopfordrede reklame-pop-ups også når du er på sider, du
med sikkerhed ved ikke er årsagen.

Gert Philipsen, http://members.fortunecity.com/philipseng
Brug ikke din tid nu, til at fortryde hvad du brugte din tid i går til.

Fra : scn

Dato : 02-05-02 22:21

"Gert Philipsen" <gert@lite.dk> skrev i en meddelelse
> "Kasper Madsen" <Desmer@snaps.dk> skrev i en meddelelse
>
> Prøv adware fra http://www.lavasoft.de den finder og fjerner
> eventuelle små spy-ware programmer du måtte have fået installeret.
den direkte vej er http://www.lavasoft.nu/
og husk at hente refupdate. Har selv den vane at opdatere AD-Aware
samtidig med min antivirus

Søren
http://www.soeren-nielsen.dk/akvarie/

Fra : Peter Holm

Dato : 04-05-02 12:42

jeg har lige prøvet at køre scanningen på min PC, og adware-programmet fandt
103 filer - jeg kan ikke overskue om nogen af dem bruges til noget
fornuftigt. Er det mon sikkert at lade programmet fjerne dem alle uden
videre ?

/peter

Fra : [5500]Peter Ravn

Dato : 04-05-02 16:16

Ja jeg har sat den til automatisk at fjerne dem og har indtil nu ikke stødt
på nogen problemer.

--
Med Venlig Hilsen
Peter Ravn

Fra : Martin Østerberg

Dato : 02-05-02 20:39

On Thu, 2 May 2002 21:01:15 +0200 skrev "Kasper Madsen"
<Desmer@snaps.dk> ...:

> [...]
>Er der nogen der ved hvad det er der gør det, og i så fald hvordan jeg
>fjerner det fra mit system (jeg kører Win2K)?

Kig på www.panicware.com der kan du hente et popup stopper program.
Jeg har kørt med det en tid, og er godt tilfreds med det.

Martin

Fra : Alex Bach Andersen

Dato : 02-05-02 20:44

In message <aas2cf$r70$1@news.cybercity.dk>
date 2 May, wrote a daemon named Kasper Madsen:

>Er der nogen der ved hvad det er der gør det, og i så fald hvordan jeg
>fjerner det fra mit system (jeg kører Win2K)?

Prøv med et operativsystem hvor det er DIG der bestemmer hvad du vil se.

[FUT: .ms-windows]
--
Alex Bach Andersen, freelance conductor UIN: 8285066
NodeSats/MusicTypesetting - Acorn RISC PC 600 - StrongARMed

Fra : rasmus carlsen

Dato : 03-05-02 20:19

> [...]
> Er der nogen der ved hvad det er der gør det, og i så fald hvordan jeg
> fjerner det fra mit system (jeg kører Win2K)?

prøv også lige at tømme mappen temp ... og ev. fjerne dine cookies - så vidt
jeg ved, kan der ligge sjove ting gemt der.
ras