Converter fra Coax <--> RJ-45
Fra : Christian Precht-Jen~

Dato : 02-05-02 18:49

Hejsa

Jeg skal havde sluttet et gammelt coaxialt kabel til vores switch, kan
man ikke få en converter til en fornuftigt pris?

--
Med Venlig Hilsen
Christian Precht-Jensen

Fra : Jens Fallesen

Dato : 02-05-02 21:44

Christian Precht-Jensen wrote:

> Jeg skal havde sluttet et gammelt coaxialt kabel til vores switch, kan
> man ikke få en converter til en fornuftigt pris?

Du kan købe sådanne convertere, f.eks. McBasic-serien fra IMC
(http://www.imcnetworks.com/). De er dog ikke specielt billige, da der
er tale om aktivt udstyr med strømforsyning und alles. Sidst jeg
checkede, var det godt 1.000 kr+moms.

Hvis du kan finde en gammel aflagt hub med et BNC-stik på et eller andet
sted, er det nok et bedre bud.

Har du checket, om switchen evt. har en AUI-port? Så kan du blot sætte
en transceiver på den.

--
Jens Fallesen <jens@fallesen.dk> O-
Hedegaardsvej 41 st th, 2300 Copenhagen S, Denmark

Fra : Ulrik Lunddahl

Dato : 02-05-02 23:21

www.proconsult.dk/go/netep-1005m

--
Med Venlig Hilsen

Ulrik Lunddahl - nospam037@lunddahl.dk
My heroes: Heddy Lamar & George Antheil

Fra : Svend Erik Jensen

Dato : 03-05-02 21:26

On Thu, 02 May 2002 19:48:47 +0200, Christian Precht-Jensen wrote in
dk.edb.netvaerk <pan.2002.05.02.19.48.47.644196.2565@precht-jensen.dk>:

>Hejsa
>
>Jeg skal havde sluttet et gammelt coaxialt kabel til vores switch, kan
>man ikke få en converter til en fornuftigt pris?

Jeg har en mediaconverter liggende og samle støv. Mail mig din
postadresse, så sender jeg den. Den skal ikke koste noget, og fruen vil
blive glad for at slippe for at se på det "skrammel" :)

--
Med venlig hilsen / Mes meilleures amitiés / Best regards
Svend Erik Jensen