Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon Digital ixus eller Canon Powershot A~
Fra : Christian Skau Peder~

Dato : 02-05-02 18:33

Hvis disse 2 kunne fås for samme pris hvilket ville I så vælge og hvorfor?
Som jeg ser det:
Fordel til Ixus:
Størrelsen
Fordel til A40:
3xoptisk zoom.

Er der andre forskelle jeg skal være opmærksom på?
Mvh.
Christian

Fra : JS

Dato : 02-05-02 19:01

"Christian Skau Pedersen" <christiansp@hotmail.com> wrote in message

> Er der andre forskelle jeg skal være opmærksom på?

A40 bruger almindelige AA batterier.
På sin vis en fordel, men du skal jo så nok investere i nogle opladelige
NIMH batterier og en lader.

Der er kommet en opdatering af Ixus, Ixus v2 !
http://www.dpreview.com/news/0203/02031302ixusv2.asp
Den er tilsyneladende billigere ?
www.edbpriser.dk

En mulighed er jo også Ixus 330 (Ny udgave af Ixus 300), der får du metal
hus med 3x zoom.
Men den er så også lidt større, og dyrere...
http://www.dpreview.com/reviews/canondigitalixus330/

mvh/JS

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 02-05-02 19:41

> A40 bruger almindelige AA batterier.
> På sin vis en fordel, men du skal jo så nok investere i nogle opladelige
> NIMH batterier og en lader.

T-hansen har billige batterier der passer til Ixus'en - De er dog stadig
dyrere mange gange dyrere end et par AA. Jeg mener der kan skæres kort som

Lille størrelse 2xzoom <> større 3xzoom - som den oprindelig poster også
havde luret. Jeg ville gerne have mere zoom i mit, men ikke ofre størrelsen
.... Jeg ville også gerne have mere end 3Mpixels men ikke bertale prisen ...
So far er jeg godt tilfreds med mit kompromis fra sommeren 2000.

--
Anders Majland
Digital Ixus, AW-PS-200 (kamerahus), Apacer 128MB Compact Flash Card,

Fra : Henrik Hougaard

Dato : 04-05-02 10:16

Hej Anders, har du problemer med at dine billeder på Ixus'en bliver uskarpe,
hvis du bruger zoom (optisk) og hvis du undlader blitz indendørs.?

Har du i øvrigt nogle gode tips f.eks. vedr. automatisk indstilling contra
mauel instilling af hvidbalance, blitz m.v.

Har selv Ixus V, men synes til tider den skuffer lidt vedr. ovennænvte
uskarphed - måske forkert brug?

Henrik Hougaard

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 05-05-02 14:18

> Hej Anders, har du problemer med at dine billeder på Ixus'en bliver
uskarpe,
> hvis du bruger zoom (optisk) og hvis du undlader blitz indendørs.?

Ja - nogen gange hvis jeg bare trykker udløseren helt ned samtidig med at
kamera eller motiv er i bevægelse - Hvis jeg giver kameraet tid til at
fokusere synes jeg

> Har du i øvrigt nogle gode tips f.eks. vedr. automatisk indstilling contra
> mauel instilling af hvidbalance, blitz m.v.

Jeg bruger oftest "manuel optagemode" men lader hvidbalancen stå på auto og
har sjældent haft brug justeret på blænden. Så eneste grund til manuel
optagemode er at der er flere muligheder med blizten - bla. fill og "on".
Men jeg udfordrer nok ikke kameraet så meget ...

--
Anders Majland
Digital Ixus, AW-PS-200 (kamerahus), Apacer 128MB Compact Flash Card,
3 NiMH batterier (2 canon, 1Thansen) og bruger Japan Photo til print
Discalimer - jeg er amatør og meget af min "viden" stammer fra "fotolære" i
ungdomsskolen i starten af 80'erne - men det afholder mig ikke fra at skyde
løs - og 1 ud af 1000 af måske også værd at vise frem

Fra : Flemming Petersen

Dato : 04-05-02 12:50

On Thu, 2 May 2002 19:33:08 +0200, "Christian Skau Pedersen"
<christiansp@hotmail.com> wrote:

[...]
>Er der andre forskelle jeg skal være opmærksom på?
>Mvh.
>Christian

A40 har mulighed for manuel eksponering, det har Ixus'en vis ikke

Vh, Flemming Petersen