MS Windows
briani 27239
Litt info hjelp
Fra : Roger

Dato : 02-05-02 17:40

Dette er sikkert feil gruppe men prøver om noen kan rette meg til rett
gruppe så takk.

Etter mye trøb med at xp fryser så skal jeg prøve og flashe min bios men
hvordan skal man gjøre dette jeg har lastet ned filen KG768.Exe mitt hoved
kort er Abit kg7 med Raid.versjon bios er 6. Den jeg lastet ned er versjon
68 det er den offisielle.
det har kommet ut en par beta etter den offisielle.
Det står i hjelpe filen bare om hvordan man gjør dette under win 95-98 ikke
under xp
Jeg starter min xp i sikker modus bare med kommando linjen jeg kjører filen
kg768.exe filen åpner ser kjører så runme.bat
etter et par trykk og spørsmål om jeg vil fortsette så kommer det en beskjed
om at denne exe filen ikke stemmer overens med mitt hoved kort.
Bios som er inne nå er laget av award software international.inc
Er klar over at man skal flytte en jumper for og slette bios skal man gjøre
dette før eller etter man har flashet så skal man vel ut med med batteriet
også.Men tør ikke gjøre dette før jeg er sikker på at jeg gjør
dette riktig. Har noen andre et Abit KG7 med Raid som de har flashet opp,
Og kan si meg hvor dennne kan lastes ned og eventuelt hva den heter.

System Bios

Manufacturer Award Software International.Inc
Version 6.00 PG
Date 10/22/2001
Plug&play Version 1.00
SMBIOS/DMI Version 2.20
(EE)PROM Size 256kb (2Mbit)

Fra : Leony

Dato : 02-05-02 21:01

"Roger" <r-holte2@frisurf.no> skrev i en meddelelse
> Dette er sikkert feil gruppe men prøver om noen kan rette meg til rett
> gruppe så takk.

dk.edb.hardware.bundkort er den rette gruppe.

> Jeg starter min xp i sikker modus bare med kommando linjen jeg kjører
filen
> kg768.exe filen åpner ser kjører så runme.bat

Denne side beskriver detaljeret hvordan man flasher BIOS på et Abit
motherboard:
http://fae.abit.com.tw/eng/download/bioshelp.htm
Du skal boote fra en DOS diskette står der i vejledningen.

mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : turbo.dk

Dato : 09-05-02 23:02

"Roger" skrev d. 02-05-02 17:40 dette indlæg :
> [...]
>

> System Bios
>
> Manufacturer Award Software International.Inc

Kære "Roger"
Den fil du har dowlo. skal lægges over på en disk og skal bruges når du
starter din pc og så skulle du få den hjælp til at fuldføre denne
opdatering
Med venlig hilsen
Turbo-dk

http://www.kandu.dk/