Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Test Panasonic LC5 ( Leica Digilux 1)
Fra : J@N

Dato : 02-05-02 15:14

Så er der den første test af Panasonic LC5 / Leica Digilux 1 på banen:

http://www.steves-digicams.com/2002_reviews/lumix_lc5.html

Jan

Fra : JS

Dato : 02-05-02 18:36

"J@N" <itjf@get2netFJERNDETTE.dk> wrote in message
> Så er der den første test af Panasonic LC5 / Leica Digilux 1 på banen:

Ser ikke for lovende ud, billederne altså...

Der er også nogle samples her :
http://www.dcresource.com/reviews/panasonic/dmc_lc5-review/gallery.html

Kig f.eks på katten, pelsen på siderne hovedet ser ret underlig ud, ligner
nærmest noget som er malet med vandfarve ?

Man må håbe de kan rette nogle af disse ting i software ellers tror jeg ikke
det bliver det store hit

mvh/JS

Fra : John

Dato : 02-05-02 19:54

"JS" <mr_nobody@nowhere.com> skrev i en meddelelse

> Ser ikke for lovende ud, billederne altså...

Mener der er en test i det nye "Practical Photography", men skimmede kun
lige oversigterne. Lader høre fra mig i morgen.

Men hvad jeg så (også hurtigt), var en sammenlignende test mellem Nikon Dx1
(er det ikke sådan den hedder), et mellemformat jeg ikke fik fat i navnet
på, og så Canon EOS1V (skal nok bringe flere detaljer imorgen, havde ikke
tid til at nærlæse idag, og glemte det på arbejde).
Men hvad jeg straks bed mærke i, var de sammenlignelige fotos taget med de
tre. Og selv på tryk er det knusende for et digitalkamera. I direkte
sammenligning var billederne fra Nikon, endog meget "flade" i farverne.

--
MVH
John K Hansen

Fra : KNL DtP

Dato : 03-05-02 15:26

"JS" <mr_nobody@nowhere.com> skrev i en meddelelse

> Ser ikke for lovende ud, billederne altså...

Jeg så lige et af en ung pige, men busken bagved så nærmest ud som om, den
var taget ud fra en tegneserie... hvert blad indeholder kun én farvetone,
og ser derfor helt kunstige ud....

.....se selv:
http://www.steves-digicams.com/2002_reviews/Lumix_LC5/samples/P1000029.JPG

bemærk også detaljerne (eller mangel på samme) omkring håret! Desuden har
hun en grøn prik i øjet fra flash'en - mystisk.

Jeg er ikke særlig imponeret - især ikke til en pris på 6000 dask.

MVH

Kristian
www.24h-le-mans.dk

Fra : Alan Thwaites

Dato : 03-05-02 16:05

"KNL DtP" <knl_dtp@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Kristian
> www.24h-le-mans.dk
>
> Er der nogen der har bemærket billede nr. 9(have med skur og
pergola) især øverst til højre er der masse af små lyse pletter af
forskellige farver.Er der en der ved hvad foregår der ? >
Alan.

Fra : JS

Dato : 03-05-02 16:56

"Alan Thwaites" <atls@mail.dk> wrote in message

> pergola) især øverst til højre er der masse af små lyse pletter af
> forskellige farver.Er der en der ved hvad foregår der ? >

Ja det ser også ret underligt ud .
Ikke ualmindeligt med noget farvefejl ved stor kontrast, men det er normalt
noget med en blålig/violet kant ved overgangen til det kraftigt lyse område.
Det her er jo alle mulige farver og langt mere udtalt end man plejer at se.

Ser nærmest ud som om nogen har hængt glaskugler fra et juletræ op

mvh/JS

Fra : John

Dato : 03-05-02 17:04

"JS" <mr_nobody@nowhere.com> skrev i en meddelelse

> "J@N" <itjf@get2netFJERNDETTE.dk> wrote in message
>
> Ser ikke for lovende ud, billederne altså...

Som lovet, nærlæste jeg testen af ovennævnte kamera i "Practical
Photography", hvor de især roser LCD skærmen, som kan vise mange
oplysninger og var lystærkt og med indbygget "hood".
Ligeledes blev levetiden på batteriet rost.
Generalt var der også tilfredshed med billedkvaliteten, jeg synes dog de så
noget "flade" ud.

Den kendte "Leica" kvalitet kan dog ikke helt holdes, når det drejer sig om
kamerahuset, siger altså "Practical Photography".

Leica Digilux 1 er prissat til £749.

--
MVH
John K Hansen