Erfaring med radio til Ericsson
Fra : Brian Fisker

Dato : 02-05-02 13:08

Jeg overvejer at anskaffe mig en radio til mobilen - nærmere betegnet et
HPR-11 sæt, som fåes til billige penge. Dog er jeg interesseret i at
høre lidt erfaringer først.

1. Hvordan er lydkvaliteten?
2. Hvor god er modtageevnen?
3. Hvad med info i telefonens display?
4. Bruger den meget strøm (skal anvendes i forbindelse med T68m)?
+ alt andet

\Mandal

Fra : Ole Tranberg

Dato : 02-05-02 15:10

"Brian Fisker" <Roye@FJERNESkom.auc.dk> skrev:

> Jeg overvejer at anskaffe mig en radio til mobilen - nærmere betegnet et
> HPR-11 sæt, som fåes til billige penge. Dog er jeg interesseret i at
> høre lidt erfaringer først.

Jeg overvejede det samme for et par uger siden, men kom hurtigt på
andre tanker efter et lign. indlæg her i gruppen. Du får her hvad jeg
fik at vide.

> 1. Hvordan er lydkvaliteten?
Ringe. Dog blev det fremhævet at den havde en smart funktion, der gør
at lyden bliver skruet ned når der er nogle der ringer.

> 2. Hvor god er modtageevnen?
Meget ringe. Jeg fik at vide at den kunne tabe forbindelsen ril
radiokanalen, hvis blot man puttede telefonen i lommen.

> 3. Hvad med info i telefonens display?
Intet.

> 4. Bruger den meget strøm (skal anvendes i forbindelse med T68m)?
(?)

> + alt andet
Radioen har to taster på siden, den ene "resetter" og den anden søger
efter en radiokanal fra en ende af (og kun den ene vej). Der er ingen
muligheder for at gemme kanaler, og desuden bliver indstillingerne
nulstillet når du slukker for radioen. Det betyder at den eneste
mulighed man har for at vide hvilken kanal man lytter til, det er at
vente på at det bliver fortalt i radioen.

Jeg må sige at jeg blev slemt skuffet, da jeg havde forventet
nogenlunde de samme funktionaliteter som der fx er i Nokias med
indbygget radio (jeg kan ikke lige huske modellens nummer).

Håber du kunne bruge det.

--
Mvh,
Ole Tranberg

Fra : Brian Fisker

Dato : 02-05-02 17:21

> Håber du kunne bruge det.

Det kunne jeg helt sikkert

Radioen skal hovedsageligt anvendes under transport (med bus og tog). Mon
modtageforholdene i en bus/tog er acceptable?

\Mandal

Fra : [DK-5000] Tony

Dato : 02-05-02 17:41

> Radioen skal hovedsageligt anvendes under transport (med bus og tog). Mon
> modtageforholdene i en bus/tog er acceptable?

Jeg vil nok ikke give radioen lige så mange hug som Ole, men da jeg i et
halvt år pendlede mellem Odense og Kolding opgav jeg at bruge radioen på
disse ture. Radioen virker fint i byen, men den havde svært ved at holde
fast i stationerne og kontakten til masterne på togturene. Resultatet blev
mest Hssssssss.

Tony

Fra : Carsten Sørensen

Dato : 02-05-02 19:44

"Brian Fisker" <Roye@FJERNESkom.auc.dk> wrote in message
> Jeg overvejer at anskaffe mig en radio til mobilen - nærmere betegnet et
> HPR-11 sæt, som fåes til billige penge. Dog er jeg interesseret i at
> høre lidt erfaringer først.

Jeg har også lige et par meninger, som muligvis står lidt i modsætning til
de andre

> 1. Hvordan er lydkvaliteten?

Jeg synes den er udmærket, men jeg forventer heller ikke det helt store af
en radio. Du kan vel sammenligne den med en meget billig transistorradio.
Den er i øvrigt mono.

> 2. Hvor god er modtageevnen?

P3 osv går fint i gennem.

> 3. Hvad med info i telefonens display?

Intet, ud over at telefonen ved den har en radio.

> 4. Bruger den meget strøm (skal anvendes i forbindelse med T68m)?
> + alt andet

Mnja, det gør den faktisk. På min tlf står der lige nu 197 standby timer,
når radioen er tændt står der 47. Men så skal radioen selvfølgelig være
tændt hele tiden :)

Egentlig synes jeg den er pengene værd - jeg ville have et håndfrit sæt til
telefonen, og for en hundredemand oven i prisen fik jeg en radio jeg kunne
bruge til og fra arbejde. Det med at den ikke virker når den ligger i lommen
kan jeg altså ikke genkende.

Carsten Sørensen

Fra : Ole Tranberg

Dato : 03-05-02 11:22

"Carsten Sørensen" <surfsmurf@rift.dk.invalid> skrev:

> "Brian Fisker" <Roye@FJERNESkom.auc.dk> wrote in message
>
> Jeg har også lige et par meninger, som muligvis står lidt i modsætning til
> de andre

hmm... det kan være at jeg igen skulle overveje at købe en.

> P3 osv går fint i gennem.

Og den taber ikke forbindelsen i ny og næ? Det var nemlig det indtryk
jeg fik sidst jeg spurgte.
Desuden, hvor "svært"/besværligt er det egentlig at finde frem til p3
igen når telefonen har været slukket? (Her går jeg ud fra at det er
korrekt, at radioen bliver "nulstillet" hver gang man slukker).

> Mnja, det gør den faktisk. På min tlf står der lige nu 197 standby timer,
> når radioen er tændt står der 47. Men så skal radioen selvfølgelig være
> tændt hele tiden :)

Det er naturligvis til at leve med (i hvert fald hvis mit batteri
virker når jeg engang får min telefon tilbage fra reparation - i går
havde den været der i en måned, men tilgengæld fik jeg at vide at den
netop er blevet sendt fra værkstedet, så med lidt held har jeg den på
mandag).

> [...]
> bruge til og fra arbejde. Det med at den ikke virker når den ligger i lommen

Jeg tror nu også jeg ville have købt en radio i stedet for et håndfrit
sæt i sin tid, hvis altså jeg havde vist at den fandtes :-/

Det lader til at jeg nu bliver nødt til at gå ned i butikken og prøve
radioen.

--
Mvh,
Ole Tranberg

Fra : Carsten Sørensen

Dato : 03-05-02 13:54

"Ole Tranberg" <olebole@nospam.dk> wrote in message
> Og den taber ikke forbindelsen i ny og næ? Det var nemlig det indtryk
> jeg fik sidst jeg spurgte.

Jo, det kan selvfølgelig ske hvis modtageforholdende er meget dårlige. Her
har den en ret irriterende feature, den finder så automatisk den næste
station der er okay, i stedet for bare at blive på den man har valgt, indtil
man har bevæget sig til et sted hvor forholdende er fine igen :-/

> Desuden, hvor "svært"/besværligt er det egentlig at finde frem til p3
> igen når telefonen har været slukket? (Her går jeg ud fra at det er
> korrekt, at radioen bliver "nulstillet" hver gang man slukker).

Det gør den. Jeg synes ikke det er specielt svært, for mig er det en 3-5
klik eller sådan.

Min største klagepunkt med radioen er byggekvaliteten, den virker temmelig
billig og legetøjsagtig. Jeg har i hvert fald slået vibrator-funktionen fra
i den håndfrie profil, da radioen ellers rasler faretruende.

Carsten Sørensen

Fra : Tinky Winky

Dato : 03-05-02 13:38

> [...]
> 2. Hvor god er modtageevnen?
> 3. Hvad med info i telefonens display?
> 4. Bruger den meget strøm (skal anvendes i forbindelse med T68m)?

Har du overvejet HPM-10, MP3 afspilleren? Den kan også fås billigt nu.

Fra : Deaster

Dato : 03-05-02 14:17

Tinky Winky wrote:

> Har du overvejet HPM-10, MP3 afspilleren? Den kan også fås billigt nu.

Har den radio?

--
Mvh Jesper (Deaster)
På usenet repræsenterer jeg mig

Fra : Brian Fisker

Dato : 03-05-02 14:33

> Har du overvejet HPM-10, MP3 afspilleren? Den kan også fås billigt nu.

Yep, men 32 mb rækker desværre ikke til ret lang tid (selv i dårlig kvalitet
mp3). Istedet jar jeg lige købt radioen (250 kr incl forsendelse) og vil
selvfølgelig vende tilbage med min vurdering.

\Mandal