Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Bedste digicam under 2000,-
Fra : CSA

Dato : 02-05-02 12:59

Hejsa.

Jeg står og skal finde et digital kamera til 2000 eller under, hvad vil i
anbefale. Jeg har set at Japanphoto har et Sony DSC-P20 på tilbud til 1995,-
....er der noget der er bedere i denne prisklasse?

/CSA

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 02-05-02 13:38

CSA wrote:

> Jeg står og skal finde et digital kamera til 2000 eller under, hvad
> vil i anbefale. Jeg har set at Japanphoto har et Sony DSC-P20 på
> tilbud til 1995,- ...er der noget der er bedere i denne prisklasse?

I den prisklasse handler det vist om at finde det mindst ringe kamera,
prøv at sammenligne deres data, og gå i en fotoforretning og prøv
kameraerne, det kamera hvor menu'erne virker mest logisk, og som er
nemmest at betjene, vil helt sikkert være det du vil få mest glæde af.

Fra : Langgaard

Dato : 02-05-02 13:55

Hej

Der er noget med at HP 318 har 2,3 Mpixels til de samme 1995,-

Og lad dig så ikke slå ud af Ebbesen, han aner ikke hvad du skal bruge det
til, og de 2000,- er jo det du vil ofre, og det er helt fint !

--
Venlig hilsen / Best regards

Leif Langgaard

Mail: langgaard@klarupnet.dk

Søger du brugt fotoudstyr eller har du for meget !
så prøv http://langgaard.subnet.dk/

PS: Jeg samler på gamle kameraer og fotoudstyr, har du noget ?

-= H =-

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 02-05-02 14:24

Langgaard wrote:

> Og lad dig så ikke slå ud af Ebbesen, han aner ikke hvad du skal
> bruge det til, og de 2000,- er jo det du vil ofre, og det er helt
> fint !

Hvis man ikke er disideret negativ, så kan mit indlæg faktisk også
opfattes som en udmærket vejledning, til hvordan /CSA kan gå frem i sin
udvælgelse - men det valgte du vist at overse...

Det første digicam som folk køber, vil mere eller mindre være et
fejlkøb, for det er først når man har prøvet digital fotografering i
praksis, at man lærer at tolke alle de tekniske data, så man præcist kan
udvælge det kamera, som er det mest velegnede til ens egne behov.

Fra : Langgaard

Dato : 02-05-02 14:44

Hej

Jeg hæftede mig ved dette " I den prisklasse handler det vist om at finde
det mindst ringe kamera", det kan jeg ikke se det positive i.
Jeg arbejder til dagligt med mennesker der taler før de tænker, men du
skulle have tid til at tænke inden du skriver.

Fra : CSA

Dato : 02-05-02 15:13

Tak for de hurtige og gode svar, trodt mundhuggeriet

Jeg har i øvrigt også feå et tilbud på et lidt dyrere kamrea...et brugt
Kodak DC4800 Zoom m. 16Mb RAM til omkring 3000 ...vil det være de ekstra
penge værd?

Det skal måske lige siges at jeg udlukkende skal bruge billederne til PC, og
altså ingen prints. Dog skal det både kunne tage billeder inden- og udendøre
samt i mørke.

/CSA

Fra : HSC

Dato : 06-05-02 12:17

Jeg ville nok vælge Kodak DC4800 selvom det er brugt. Jeg har selv haft et,
og synes det er et rigtigt godt kamera, men en del "manuelle" muligheder -
hvis man vil lege kreativt.
Læg dog lige mærke til revner i kameraets plastic - det er en
produktionssvaghed som en del af dem blev født med.

Fra : CSA

Dato : 02-05-02 15:13

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 02-05-02 16:01

Langgaard wrote:

> Jeg hæftede mig ved dette " I den prisklasse handler det vist om at
> finde det mindst ringe kamera", det kan jeg ikke se det positive i.

Jamen er det ikke netop det som det handler om, i den prisklasse er der
jo ikke så meget at gøre godt med, så det er vel lidt af en tilsnigelse,
at snakke om det bedste digicam til under 2000 kr.

Jeg vil ihvertfald ikke vejlede på det grundlag, det kan gi' nogle
urealistiske forventninger, som spørgeren ikke får indfriet.

Og du lægger noget i mit udsagn, som du slet ikke har belæg for, jeg
synes faktisk det er meget præsist, og at det forholder sig realistisk
til den afmålte og begrænsede økonomiske resource.

Fra : [4690] Claus Smith

Dato : 03-05-02 04:34

> [...]
> praksis, at man lærer at tolke alle de tekniske data, så man præcist kan
> udvælge det kamera, som er det mest velegnede til ens egne behov.

Hmmmmmm......jeg er da stadig godt tilfreds med mit gode gamle Olympus
C-2000.....som kører på andet år...som mit første :)

Claus Smith|