Usa - sms?
Fra : Joergen Ramskov

Dato : 02-05-02 12:31

Min kæreste skal til USA og studere i 4½ måned. Det ville være rart hvis
det var muligt at sende sms beskeder frem og tilbage.

Jeg har i øjeblikket et TDC mobil abonnement (men det bliver skiftet ud
med et billigere, Telmore?, på et tidspunkt).

Hun har ikke nogen mobiltelefon osv. i øjeblikket, hvordan klarer man
det billigst?

Ifølge
http://164.109.168.120/cgi/imap_gsminfo.pl5?cou=us&net=iw&z=1&x=1&y=1&frame=middle

skulle der være GSM dækning (Iowa City).

--
Joergen Ramskov - Do something useful with your idle cycles!
http://tsf.dbestern.net/

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 02-05-02 15:37

> Min kæreste skal til USA og studere i 4½ måned. Det ville være rart hvis
> det var muligt at sende sms beskeder frem og tilbage.

Jamen det er det da.
Se f.eks. http://web.icq.com/sms

> Jeg har i øjeblikket et TDC mobil abonnement (men det bliver skiftet ud
> med et billigere, Telmore?, på et tidspunkt).

Og??

> Hun har ikke nogen mobiltelefon osv. i øjeblikket, hvordan klarer man
> det billigst?

Køber en...

--
Michael
http://www.vitsms.tk - GRATIS, daglige vittigheder på din mobil....!

Fra : Joergen Ramskov

Dato : 02-05-02 19:17

Michael Kjærsgård wrote:

> Køber en...

Tak for ingenting.

--
Joergen Ramskov - Do something useful with your PC!
http://tsf.dbestern.net

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 02-05-02 20:06

> Tak for ingenting.

Det var så lidt....
Men hvad er det du gerne vil vide??

--
Michael

Fra : Joergen Ramskov

Dato : 03-05-02 10:06

Michael Kjærsgård wrote:

> Det var så lidt....
> Men hvad er det du gerne vil vide??

Skal man købe en mobil og et abb. her eller skal man vente og købe derovre?

Er prisen pr. sms den samme eller er det dyrere?

Andet interessant jeg bør vide?

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 03-05-02 12:44

> Skal man købe en mobil og et abb. her eller skal man vente og købe derovre?

Det kommer jo lidt an på hvad den skal bruges til....
Hvis hun skal bruge den til at ringe er det klart mest fordelagtigt at købe en
derovre da det ellers vil blive alt for dyrt.
Skal den kun bruges til at sende beskeder er det måske lige så godt at købe en
herhjemme (i hvert fald nemmere?) da priserne på SMS hos nogle selskaber svjh.
er den samme over hele kloden. Hun/I skal bare sørge for at det Teleselskab hun
vælger har en roamingaftale med et selskab derovre.

--
Michael

Fra : [DK-5000] Tony

Dato : 03-05-02 18:18

> [...]
kloden.
> Hun/I skal bare sørge for at det Teleselskab hun vælger har en

Hmm, not. Jeg har lige været i New York. Jeg bruger Telmore herhjemme (dvs
TDC). Det kostede 2,76 pr sms.

Jeg kan ikke lige regne ud hvad der er smartest. Jeg havde min mobil med
derover, og betalte over 12kr i minuttet, både for at ringe lokalt,
internationalt, og for at modtage opkald.
Meget få amerikanere kører med GSM. Måske kan det betale sig at købe en
NexTel telefon (kan ikke huske hvad det andet slags net hedder) og et
tilhørende abonnement.

Se lidt her http://www.mobilesms.com/default.asp?link=1.

Husk i øvrigt at hvis hun skal kunne bruge en telefon fra Danmark, skal den
være triband (eller i hvert fald kunne køre på 1900mhz).
GSM operatøren i NYC hedder Voicestream

Tony