manglende lib?
Fra : Thomas Purkaer

Dato : 02-05-02 10:41

Hej

er meget ny til java og java servlets.

har følgende kode lånt fra webmonkey

import java.io.*;
import java.text.*;
import java.util.*;
import javax.servlet.*;
import javax.servlet.http.*;

public class Monkey extends HttpServlet {

public void doGet (HttpServletRequest req, HttpServletResponse res)

throws ServletException, IOException

{

res.setContentType("text/html");

ServletOutputStream out = res.getOutputStream();

out.println("<html>");

out.println("<body>");

out.println("<h1>Show me the Monkey!</h1>");

out.println("</body></html>");

}

}

nå men jeg har installeret j2sdk på min computer men når jeg så skriver

javac Monkey.java får jeg følgende fejl output

Monkey.java:4: package javax.servlet does not exist
import javax.servlet.*;
^
Monkey.java:5: package javax.servlet.http does not exist
import javax.servlet.http.*;
^
Monkey.java:9: cannot resolve symbol
symbol : class HttpServlet
location: class Monkey
public class Monkey extends HttpServlet {
^
Monkey.java:11: cannot resolve symbol
symbol : class HttpServletRequest
location: class Monkey
public void doGet (HttpServletRequest req, HttpServletResponse res)
^
Monkey.java:11: cannot resolve symbol
symbol : class HttpServletResponse
location: class Monkey
public void doGet (HttpServletRequest req, HttpServletResponse res)
^
Monkey.java:13: cannot resolve symbol
symbol : class ServletException
location: class Monkey
throws ServletException, IOException
^
Monkey.java:21: cannot resolve symbol
symbol : class ServletOutputStream
location: class Monkey
ServletOutputStream out = res.getOutputStream();
^
7 errors

Følger de libs ikke med fra starten? eller kan den bare ikke finde dem
og/eller hvorfor får jeg fat i den og hvordan får jeg dem nemmest
installeret.

På forhånd tak

/Thomas

Fra : Dennis Thrysøe

Dato : 02-05-02 11:12

Du mangler Servlet specifikationens lib, servlet.jar - det kan hentes
fra java.sun.com/products/servlet

-dennis