MS Windows
briani 27239
slå programmer fra i windowsopstart??
Fra : Michaelbs

Dato : 02-05-02 09:17

Hvordan er det nu man går ind i systemet med regedit og slår emner fra i
opstarten?? Jeg kan ikke huske det...altså dels hvilke mapper man skal ind
til og dels hvordan man så slår programmerne fra, som man ikke ønsker skal
starte med windowsXP.
Nogen forslag??
mvh Michaelbs
__________________________________________________________________ Michael
Bennati Schou ICQ#: 137118118 Current ICQ status: + More ways to contact me

Fra : rh

Dato : 02-05-02 09:22

start/kør MSCONFIG
faneblad START

Fra : Michaelbs

Dato : 02-05-02 09:30

ja ja...tak skal I da have, men det var ikke det jeg spurgte om. Jeg har
dårlige erfaringer med msconfig forstået på den måde at når jeg går ind og
roder i den, skal jeg efter hver opstart i gennem nogle dialogbokse. Det
gider jeg ikke...derfor foretrækker jeg at gå ind i regedit og slå det fra
der....jeg kan bare ikke huske hvordan???
mvh Michaelbs>

Fra : Leony

Dato : 02-05-02 12:33

"Michaelbs" <michaelschou@oncable.dk> skrev i en meddelelse

> dårlige erfaringer med msconfig forstået på den måde at når jeg går ind og
> roder i den, skal jeg efter hver opstart i gennem nogle dialogbokse.

På min XP pro er det en box og du kan sætte et flueben nede i venstre
hjørne, så ser du den ikke igen.

mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : Madsen

Dato : 02-05-02 09:52

Michaelbs skrev:

> [...]
> gennem nogle dialogbokse. Det gider jeg ikke...derfor foretrækker
> jeg at gå ind i regedit og slå det fra der....jeg kan bare ikke

Prøv at kigge i følgende nøgler.
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run]
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunOnce]

Madsen.

Fra : Mads Jakobsen

Dato : 02-05-02 09:22

> [...]
> til og dels hvordan man så slår programmerne fra, som man ikke ønsker skal

Du kan også skrive "msconfig" i Start -> Kør - og derefter vælge fanebladet
"Start" og afkrydse de programmer, som du ikke vil have til at starte op.

Mvh.

Mads