Skærmområde
Fra : Jørgen Grandt

Dato : 02-05-02 07:23

Hej:

1)
Nogen siger at skærmområde 1024 x 768 pixels blir og allerede
nu er mere udbredt end 800 x 600 pixels til at kreere hjemmesider i.
Er det også jeres erfaring - og/eller noget som I vil anbefale at man
går over til; altså ændrer sin nuværende hjemmeside til?

2)
Når man ser på mere professionelle websites tilpasser disse sig -
tilsyneladende - sådan at de uden problemer kan ses i forskellige
skærmområde-størrelser (altså både i 800 x 600 og 1024 x 768)
så man fx ikke behøver scrolle sideværts hele tiden.

Mit site er skabt i 800 x 600 pixels, og det er jo helt o.k. når jeg
kigger på det på skærme som er indstillet lisom min egen. Men er
den fremmede skærm sat til 1024 x 768, så sidder alle mine sider
og skammer sig med små billeder og lille tekst helt 'oppe under
loftet'.

Kan jeg - for ikke at gå over til 1024 x 768 endnu - justere mine
hjemmeside-sider *vandret* således at de i al fald på dén led står
midt på skærmen også i andre opsætninger end 800 x 600?

Venlig hilsen:
Jørgen Grandt
www.hamigen.dk

Fra : Tania

Dato : 06-05-02 09:11

> [...]
> hjemmeside-sider *vandret* således at de i al fald på dén led står
> midt på skærmen også i andre opsætninger end 800 x 600?

Hej,

Jeg vil ikke råde dig til at skifte til 1024 x 768 for der er stadig nogle
der kører 800 x 600 men det kommer an på hvad for en "gruppe" du henvender
dig til.
Det bedste du kan gøre er at smide hele din side ind i rammer, på den måde
tilpasser din opsætning sig skærmopløsningen.

Tania

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 06-05-02 10:10

Tania <tania@hotmail.dk> skrev bl.a.:

> Det bedste du kan gøre er at smide hele din side ind i rammer, på
> den måde tilpasser din opsætning sig skærmopløsningen.

Tak. Det er jeg faktisk også begyndt på i mellemtiden, og det ser ud
til at fungere.

--
Hilsen: Jørgen / www.hamigen.dk
(mails til mig er minus men)