Bedste spilcitater...
Fra : David Lebech

Dato : 01-05-02 22:20

Hej ng, jeg kom lige til at tænke på, at det kunne være sjovt, hvis folk
skrev deres bud på det bedste spilcitat nogensinde. Jeg kan starte med at
bidrage med mit eget fra det geniale spil Grim Fandango:
"Manuel... are you... in love with her?" "Love? Love is for the living,
Sal... I'm only after her for one reason: She's my ticket outta here..."
Men man skal nok have spillet spillet, mærket stemningen og hørt musikken
for at kunne sætte sig ind det... anyway skriv løs

Mvh
David Lebech

Fra : tmv

Dato : 01-05-02 22:21

"David Lebech" <lebech@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Men man skal nok have spillet spillet, mærket stemningen og hørt musikken
> for at kunne sætte sig ind det... anyway skriv løs

Idéen skulle vel ikke komme fra det nye M! blad???

De har en række fede citater...

/torben

Fra : Lars H.

Dato : 01-05-02 22:41

On Wed, 1 May 2002 23:20:51 +0200, "tmv" <torvar@hotmail.com> wrote:

My feet stinks, my head hurts, and I doont love Jesus.

Fra : Thomas Olsen

Dato : 02-05-02 06:52

"Lars H." <largo2@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> On Wed, 1 May 2002 23:20:51 +0200, "tmv" <torvar@hotmail.com> wrote:
>
> My feet stinks, my head hurts, and I doont love Jesus.

Er den ikke fra "Full Throttle" ??

/Thomas

Fra : Lars H.

Dato : 04-05-02 12:47

On Thu, 2 May 2002 07:51:43 +0200, "Thomas Olsen" <to@dae.dk> wrote:

>"Lars H." <largo2@hotmail.com> skrev i en meddelelse

>Er den ikke fra "Full Throttle" ??

Det er skam Duke Nukem 3D.

Fra : David Lebech

Dato : 01-05-02 22:39

"tmv" <torvar@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "David Lebech" <lebech@privat.dk> skrev i en meddelelse

> Idéen skulle vel ikke komme fra det nye M! blad???
>
> De har en række fede citater...
>
> /torben

Hmm, nej, det tror jeg ikke. Jeg sad bare på mirc og skrev citater med folk,
og så fik jeg lyst til at starte en thread om det... har kun læst M! to
gange før eller sådan :)

- David

Fra : Lars H.

Dato : 01-05-02 22:42

On Wed, 1 May 2002 23:20:51 +0200, "tmv" <torvar@hotmail.com> wrote:

Den her er svær og irreterede mig meget, da den blev sagt Mange gange!

Gær hvilken, den er ikke helt nem

"All the hard work and determination is really paing off for these
athletes"

Fra : Peter C

Dato : 02-05-02 06:51

> "All the hard work and determination is really paing off for these
> athletes"

FIFA ?

MVH Peter

Fra : Lars H.

Dato : 04-05-02 12:49

On Thu, 2 May 2002 07:50:55 +0200, "Peter C"
<mail@DETTESKALFJERNEStping.dk> wrote:

>FIFA ?

Nej, det officielly olympisk spil Olympic Games 96.
Nøj, hvor blev jeg træt af at høre ovennævnte kommentar. Den kom hele
tiden.

Fra : Dopedog KDC

Dato : 01-05-02 23:10

"Ok boys, it's time to kick some serious butt" - Jim Raynor, Starcraft
"It's time to kick ass and chew bubble gum, and I'm all out of gum" Duke
Nukem, Duke Nukem 3D

Klassikere :)

-Ronnie

--
Life was great at the age of five,
but that was then, this is now!

Fra : ASKF

Dato : 02-05-02 09:33

Dopedog KDC ytrede sig i
<3cd067c0$0$49135$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk> med dette:

>"It's time to kick ass and chew bubble gum, and I'm all out of gum" Duke
>Nukem, Duke Nukem 3D

Regnes som et easter-egg da det er en reference til filmen "Army of
Darkness".
Duke Nukem 3D er i øvrigt fuld af disse referencer, især elsker jeg den
hvor man klikker på mikrofonen inde i tv-studiet, hvor Duke så synger
"Born to be wild"
Allan Stig Kiilerich Frederiksen

Fra : Herold

Dato : 02-05-02 10:30

> Regnes som et easter-egg da det er en reference til filmen "Army of
> Darkness".

Jeg mener faktisk ikke at Ash bruger den vending nogen steder. Der er dog
masser af andre vendinger der er stjålet derfra, og det samme i spillet
Blood.

Fra : ASKF

Dato : 02-05-02 12:13

Herold ytrede sig i <3cd10750$0$97307$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>
med dette:

>Jeg mener faktisk ikke at Ash bruger den vending nogen steder. Der er dog
>masser af andre vendinger der er stjålet derfra, og det samme i spillet
>Blood.

Yep, men nu har du fået mig til at tvivle på min hukommelse og det har
IMDB også for den siger citatet kommer fra They Live (1988)
<http://us.imdb.com/Quotes?0096256> og nævner det ikke under AoD
<http://us.imdb.com/Quotes?0106308>, men de har dog "Come get some" og
"Hail to the king, baby" som Duke også siger.

Der er nok ikke andet for end at jeg må til at se AoD igen igen
Nu er problemet så i hvilken version jeg mindes citatet kommer fra, da
jeg har set tre forskellige versioner og kun har EditorsCut selv (dvd),
kan dog låne den på Laser disc og vhs.
Allan Stig Kiilerich Frederiksen

Fra : Herold

Dato : 02-05-02 13:07

> [...]
> Nu er problemet så i hvilken version jeg mindes citatet kommer fra, da
> jeg har set tre forskellige versioner og kun har EditorsCut selv (dvd),

Jeg har også et par af dem (2 VHS og en DVD) :)

Jeg kan ikke huske den der ihvertfald, men der er jo de klassiske som du
nævner...

I Blood der bruger de dem også i langt højere grad. "I live again" "I'll
swallow your soul" og "Good, bad... Im the guy with the gun"...

Fra : Lars Kyndi Laursen

Dato : 02-05-02 17:53

On 02 maj 2002 ASKF enriched usenet with:

> Duke Nukem 3D er i øvrigt fuld af disse referencer, især elsker
> jeg den hvor man klikker på mikrofonen inde i tv-studiet, hvor
> Duke så synger "Born to be wild"

Jeg morede mig meget over slutningen af act 2, hvor Duek starter at
sige til End-of-level bossen: "I'm gonna rip off your head and shit
down throat." Hvorefter man ser ham gøre lige præcis det i det
afsluttende videoklip.

--
Lars Kyndi Laursen, representatum nixi

Vinder af Børglumkollegiets Trivial Pursuit-turnering 2002

Fra : Devast8or

Dato : 03-05-02 18:45

<flueknepperi>
Siger han ikke "neck" istedet for "throat"?
</flueknepperi>

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : Lars Kyndi Laursen

Dato : 06-05-02 22:30

On 03 maj 2002 Devast8or enriched usenet with:

><flueknepperi>
> Siger han ikke "neck" istedet for "throat"?
></flueknepperi>

Meget muligt. Det er meget lang tid, siden jeg sidst har spillet Duke
Nukem 3D

Fra : Sune Grønskov Nielse~

Dato : 06-05-02 23:23

Og den sætning kommer iøvrigt oprindeligt, fra en film med Clint Eastwood
(alla The Dirty Dozen krigsfilm). Clint siger det til en fyr som er to meter
høj og bred, hvor efter han smadrer ham:)

Sune

Fra : Devast8or

Dato : 06-05-02 23:23

Hvis ikke jeg husker meget galt var det 'Elitesoldaten' der var i kassen for
ikke så lang tid siden.

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : Sune Grønskov Nielse~

Dato : 07-05-02 14:43

Ja det er rigtig, det var Elitesoldaten den hed. Jeg kunne bare ikke komme
på navnet :)
Der er iøvrigt en lang række af andre seje citater Clinten kommer med i
film. Men det må vente til en anden gang og anden NG

Sune

Fra : Jakob M

Dato : 01-05-02 23:16

UT: Squeal boy, squeal.

Ualmindeligt hårdt sagt af en af damerne
(hint: se filmen Deliverance a.k.a Udflugt med døden)
http://us.imdb.com/Title?0068473

Mvh
Jakob

--
"I have a plan so cunning, you can put a tail on it, and call it a
weasel", Lord Blackadder.

Netikette ? http://www.usenet.dk/netikette/

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 01-05-02 23:50

David Lebech wrote:

> for at kunne sætte sig ind det... anyway skriv løs

Godt emne, der er mange gode fra fx. Wing CommanderII+III, selvom den
sjoveste jeg kan huske er lidt speciel.

Her er situationen. En af mine venner og jeg spiller Need for Speed V
(Porsche Unleashed) og har skiftes til at vinde og sætte nye rekorder i
et par timer, vi har konkureret i bilspil med hinanden lige siden Lotus
Esprit Turbo Challenge på Amiga tilbage i 90?, og konkurence er hård.

Min ven satser så hårdt på ikke bare at slå mig på en bestemt bane
(Normandie vistnok), men forsøger samtidig og slå banrekorden og på den
her bane er der en række hop hvor man bare skal komme rigtig ind på dem
for at det går godt. OK, min ven fyrer den af for vildt med rammer et
hegn og crasher totalt så det ene øjeblik hører man den brølende motor
og det næste (Her kommer det altså undskyld den lange historie) lyden af
et skrydende æsel som altså står ved siden af banen. Kontrasten og
situationen var bare så absurd at vi var ved at græde af grin.

Så lyden af et skrydende æsel er altså det "citat" jeg husker bedst

mvh

Bruno

Fra : Jeppe Møller

Dato : 03-05-02 18:01

*L*

Fra : Lars Kyndi Laursen

Dato : 02-05-02 00:18

On 01 maj 2002 David Lebech enriched usenet with:

> Hej ng, jeg kom lige til at tænke på, at det kunne være sjovt,
> hvis folk skrev deres bud på det bedste spilcitat nogensinde.

Not your fault. Tell me, Marius. How was it not your fault?

Fra : Lars Lauridsen

Dato : 02-05-02 15:36

Lars Kyndi Laursen <spam_me_senseless@mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:Xns9202D27EAF35larskyndidk@dspool02.news.tele.dk...
> On 01 maj 2002 David Lebech enriched usenet with:

> Not your fault. Tell me, Marius. How was it not your fault?

Diablo II - ikke sandt?

Mvh.
Lars

Fra : Lars Kyndi Laursen

Dato : 02-05-02 17:50

On 02 maj 2002 Lars Lauridsen enriched usenet with:

> Diablo II - ikke sandt?

Præcis. Tyrael siger replikken i introen

Fra : Klaus G.

Dato : 02-05-02 22:52

> Præcis. Tyrael siger replikken i introen

Ehm...er det nu ikke Baal? Han er forklædt som T.. Anyway, han har den seje
stemme!

--
Klaus G.

klaus_godt@hotmail.com

Fra : Lars Kyndi Laursen

Dato : 02-05-02 23:21

On 02 maj 2002 Klaus G. enriched usenet with:

> Ehm...er det nu ikke Baal? Han er forklædt som T.. Anyway, han har
> den seje stemme!

Jo, der er jo faktisk Baal. Ifølge http://us.imdb.com/Title?0258523 er
det Milton James, der lægger stemme til Baal.

En sjov ting er, at Frank Gorshin, der lægger stemme til Marius og
Lysander, spillede The Riddler i Batman-filmen fra 1966, den med Adam
West som Batman

Fra : Arcana

Dato : 02-05-02 08:02

"David Lebech" <lebech@privat.dk> skrev i en meddelelse

> for at kunne sætte sig ind det... anyway skriv løs

"Buurrrnarrd! Flow over here so I can PUNCH ya!" (Hint: Lucasarts)

--
arc@na

Fra : Herold³

Dato : 02-05-02 08:11

anyway skriv løs

LOOK BEHIND YOU! A THREE HEADED MONKEY!

Fra : Bobby Sixkiller

Dato : 02-05-02 11:03

> LOOK BEHIND YOU! A THREE HEADED MONKEY!

Hvad er Monkey Island

Fra : David Lebech

Dato : 02-05-02 18:19

"Bobby Sixkiller" <no@spam.here> skrev i en meddelelse

> Hvad er Monkey Island

Ja, Monkey Island er også en af de spil med mange gode citater:
"No, we are vegetarian cannibals now" :)
"En garde, touché" "oh that is so cliché"
"oop ak eek" "ekk ehh oop" <-- monkey combat :)

- David

Fra : Connor

Dato : 02-05-02 18:25

O Master Builder!
We ask Thee to bless our brother Who hath died in Thy service.
Forgive him the transgressions of his living days,
and look with favor on his works in Thy name.
Plumb and plane, fire and forge,
purify his spirit and draw from him all which does not meet Thy plan.
Take him to serve with Thee in Thy home where he may rest in peace eternal.

Fra : Thomas Finnerup

Dato : 02-05-02 21:58

On Wed, 1 May 2002 23:19:38 +0200, "David Lebech" <lebech@privat.dk>
wrote:

> Hej ng, jeg kom lige til at tænke på, at det kunne være sjovt, hvis
> folk skrev deres bud på det bedste spilcitat nogensinde.

Disse to er sandsynligvis taget fra et andet sted, men sjove er de da.

"He who stand on toilet, high on pot"
-- Lo Wang, Shadow Warrior

"Baseball wrong.. man with four balls cannot walk"
-- Lo Wang, Shadow Warrior

Ellers kan jeg faktisk ikke lige komme på nogen, og det er jo nærmest
pinligt. :/

- Thomas

Fra : Jesper Kolding

Dato : 03-05-02 12:33

"David Lebech" <lebech@privat.dk> skrev i en meddelelse
>... anyway skriv løs

"All your base are belong to us"

-Jesper

Fra : Michael Petersen

Dato : 03-05-02 13:35

"Jesper Kolding" <daylight@*nada-spam*mail.dk> skrev i

> "David Lebech" <lebech@privat.dk> skrev i en meddelelse
>

> "All your base are belong to us"
>

> -Jesper

he he he
En klassiker. Jeg så/hørte en video hvor man havde taget scener fra spillet
og lavet lyden om til et technonummer. Det var rimelig syret.

--
michael

Who is General Failure and why is he reading my harddrive?

Fra : Devast8or

Dato : 03-05-02 15:50

Den ligger her: www.antra.dk. Han har også en parodi med smølfer liggende
(de burde ikke være så svære at finde). I'm a cow er også et kig værd.

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : Martin K

Dato : 03-05-02 12:45

David Lebech wrote:
.... anyway skriv løs

'Don't you have a kingdom to rum?'

--
Martin K

Fra : Martin K

Dato : 03-05-02 12:46

Martin K wrote:
> David Lebech wrote:
> ... anyway skriv løs
>
> 'Don't you have a kingdom to rum?'
øhhh... run!

--
Martin K

Fra : Jeppe Møller

Dato : 03-05-02 17:59

Når man gennemførte det gamle Commandos på C64'eren kom der en lang smøre
over skærmen om hvor dygtig man havde været,
hele denne glorificering af din person blev smukt afrundet med orden ...
"But can you do it again!" ...hvorefter spillet begyndte forfra
genialt!
/Jeppe

Fra : Devast8or

Dato : 03-05-02 18:49

Et par gode:

Diablo II:
En necromancer der tæsker Radament: What a waste of undead flesh

En necromancer der tæsker Shenk The Overseer: My my, what a messy little
demon

En amazon der tæsker Shenk The Overseer: Did I do that? (meget
blondine-agtigt :)

og et par jeg er ved at være meget træt af:

Diablo I og II:
En character der ikke kan bære mere: I am overburdened/I can't carry anymore

Baldur's Gate I og II:
You must gather your party before venturing forth

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : eli

Dato : 05-05-02 13:50

You can´t kill me, i´m already deeead!!!

"HUNTER, HUNTED"

--
M.v.h
Dan

Fra : Lars Kyndi Laursen

Dato : 06-05-02 22:34

> [...]

> little demon
>
> En amazon der tæsker Shenk The Overseer: Did I do that? (meget

En assasin, der slår Blood Raven ihjel: What I kill stays dead.

Fra : Arcana

Dato : 07-05-02 12:58

"Lars Kyndi Laursen" <spam_me_senseless@mail.dk> skrev i en meddelelse

> En assasin, der slår Blood Raven ihjel: What I kill stays dead.

En af karaktererne i M&M 6 (eller var det 7?) siger:

"You're dead - I'm not! Muharharhar!"

--
Greetings,
Arcana Dragon

Fra : Zero3Cool

Dato : 06-05-02 21:04

Go ahead, make my day!

Eller hvad med: Pikachu, jeg vælger dig! *lol*
(i choose you)

~Zero3Cool

Fra : Jakob M

Dato : 07-05-02 17:13

Zero3Cool wrote:
> Go ahead, make my day!

Det er da Dirty Harry (Clint Eastwood) fra filmen af samme navn ?.

Mvh
Jakob