MS Windows
briani 27239
Sikkerhedsopdatering?
Fra : Hans H.V. Hansen

Dato : 01-05-02 21:48

Jeg bruger Win98 SE/IE5 og har læst om en sikkerhedsopdatering, der bl.
a. skulle sikre mod "Klez"-virus.
Jeg var så inde og kigge på:

www.microsoft.com/windows/ie/downloads/critical/

, hvor der lå et hav af opdateringer, som var ret svært gennemskuelige!

Omsider besluttede jeg at hente den seneste, som (selvfølgelig?) viste
sig ikke at være den rette, idet den 'passede til' IE 5.5 SP 2; min IE
version ser ud til at hedde noget i retning af '5002614.3500' (eller
'5.00.2614.3500'?)

Kan nogen af jer evt. hjælpe mig på sporet af, hvilken
sikkerhedsopdatering, jeg kan bruge?

(Jeg prøvede forresten også 'Start' -> 'Windows Update', men de to links
dér ('Download' + 'Support') virkede tilsyneladende ikke?)

--
med venlig hilsen
Hans

Fra : JP

Dato : 01-05-02 22:04

Hej
Jeg har hørt at der skulle være patch til version outlook 5.01 og 5.5. Måske
skal du prøve at opgradere til version 5.01 eller 5.5

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 01-05-02 22:25

Wed, 1 May 2002 23:03:48 +0200, skrev "JP"
<jesperpe@control.auc.dk>:

>[Indlæg + bundcitat fraklippet]

Når du svarer på et indlæg vil du så ikke godt citere efter
netiketten på
<http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>.
Se også min signatur.

Det vil gøre det nemmere og mere behageligt at læse dine svar -
tak.

--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 01-05-02 22:07

Wed, 1 May 2002 22:48:08 +0200, skrev h2vh@post6.tele.dk (Hans
H.V. Hansen):

>'5.00.2614.3500

Der fås vidst ikke opdateringer til IE 5.0 mere, men ellers prøv
at kør en windowsupdate i stedet for, så burde du få at vide om
du kan få nogen stadig.

Ellers opgrader til en nyere version.

Fra : Hans H.V. Hansen

Dato : 02-05-02 09:40

Knud Gert Ellentoft <knudgert@mail.tele.dk> wrote:
> Der fås vidst ikke opdateringer til IE 5.0 mere, men ellers prøv
> at kør en windowsupdate i stedet for, så burde du få at vide om
> du kan få nogen stadig.

Mon du læste de sidste linier af mit indlæg? :)
(Nå, skidt...da så mange anbefaler windowsupdate, må jeg vel hellere
forsøge en gang til!)

> Ellers opgrader til en nyere version.

Ja, det bliver måske løsningen?

--
med venlig hilsen
Hans

Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 01-05-02 22:37

"Hans H.V. Hansen" <h2vh@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse
> (Jeg prøvede forresten også 'Start' -> 'Windows Update', men de to links
> dér ('Download' + 'Support') virkede tilsyneladende ikke?)

Prøv igen Hans.....

Først http://windowsupdate.microsoft.com

Her vælger du så "Opdateringer"

Og resten skulle gerne give sig selv.

Windowsupdate er god hvis man ikke selv har styr på hvilke opdateringer
systemet behøver, for det finder Windowsupdate selv ud af...

Fra listen, som Windowsupdate laver, skal du sikre dig at får du installeret
alle opdateringer i afsnittet "Vigtige opdateringer" da de typisk omhandler
sikkerhed.

Og husk så på at installationen af én opdatering kan muliggøre
installationen af én anden hvorfor du er ikke færdig før end du har været på
Windowsupdate og der ikke er listet opdateringer du har behov for.

Som eksempel kan jeg fortælle dig at en hel frisk installation af WIN98, fra
den originale CDROM, sikkert vil kræve 5-10 besøg på Windowsupdate, inden
systemet er helt up-to-date.

God fornøjelse

Claus

Fra : Hans H.V. Hansen

Dato : 02-05-02 09:40

Claus Nygaard-Pedersen <cnpXX@ofir.dk> wrote:
> Prøv igen Hans.....
>
> Først http://windowsupdate.microsoft.com
>
> Her vælger du så "Opdateringer"

Jo, men som jeg skrev, kunne jeg ikke få henvisningerne til at virke -
og JA, du har ret: Der står "Opdateringer", ikke "Download", som jeg
'fejlhuskede'!

> Windowsupdate er god hvis man ikke selv har styr på hvilke opdateringer
> systemet behøver, for det finder Windowsupdate selv ud af...

OK - jeg forsøger igen!
> God fornøjelse

Tak! :)

--
med venlig hilsen
Hans

Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 02-05-02 11:10

> OK - jeg forsøger igen!

Hvis du stadig har problemer, så meld tilbage med en mere detaljeret
fejlbeskrivelse, så tror jeg at vi bedre kan hjælpe dig.

Claus

Fra : Hans H.V. Hansen

Dato : 02-05-02 11:25

Claus Nygaard-Pedersen <cnpXX@ofir.dk> wrote:
> Hvis du stadig har problemer, så meld tilbage med en mere detaljeret
> fejlbeskrivelse, så tror jeg at vi bedre kan hjælpe dig.

For lidt siden lykkedes det omsiderat gennemføre Windows Update - og jeg
har netop hentet en sikkerhedsopdatering fra 4. marts 2002 (5790 kB!).
Så nu burde jeg være (bedre) 'kørende'!(?)

Tak for hjælp og tålmodighed!

--
med venlig hilsen
Hans

Fra : Sune Ravn

Dato : 01-05-02 22:53

> [...]

> sig ikke at være den rette, idet den 'passede til' IE 5.5 SP 2; min IE
> version ser ud til at hedde noget i retning af '5002614.3500' (eller

Prøv
her:http://www.microsoft.com/windows/ie/downloads/archive/default.asp

Mvh
Sune

Fra : Hans H.V. Hansen

Dato : 02-05-02 09:41

Sune Ravn <suneravn@hotmail.com> wrote:

> Prøv
> her:http://www.microsoft.com/windows/ie/downloads/archive/default.asp

OK, lyder næsten som dér, jeg var....men jeg forsøger!

--
med venlig hilsen
Hans

Fra : Arcana

Dato : 04-05-02 16:22

> [...]

> '5.00.2614.3500'?)
> Kan nogen af jer evt. hjælpe mig på sporet af, hvilken

Opgrader til version 5.5 SP 2...

> (Jeg prøvede forresten også 'Start' -> 'Windows Update', men de to
> links dér ('Download' + 'Support') virkede tilsyneladende ikke?)

Man kan hente alle filer fra MS via www.microsoft.com 's "Download"-sektion.
Jeg har selv været ude for problemer med http://windowsupdate.microsoft.com,
så nu henter jeg altid filerne den anden vej fra.

arc@na