SMS til Tykiet...hjælp!
Fra : Ctrl + Alt + Del ®

Dato : 01-05-02 21:35

Hejsa

Jeg har familie i tyrkiet.

Hvordan sender jeg en sms til Deres mobiltelefon?

Mobilen har et telefonnummer på 11 cifre 05359xxxxxx

På forhånd mange tak for hjælpen

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 01-05-02 21:55

"Ctrl + Alt + Del ®" <ctrl-alt-del@softhome.net.com> wrote in message
> Hejsa
>
> Jeg har familie i tyrkiet.
>
> Hvordan sender jeg en sms til Deres mobiltelefon?
>
> Mobilen har et telefonnummer på 11 cifre 05359xxxxxx

Hvis du selv har mobiltelefon. Er det såmen bare at skrive. og så indtaste
telefonnummeret med landekoden foran.

Nu ved jeg ikke hvad landekoden er... Men i Danmark er den +45

Så hvis ni nu siger landekoden for tyrkiet er +45 så skal du bare taste:
+4505359xxxxxx ind som telefonnummer

Fra : Claus E Beyer

Dato : 04-05-02 12:18

> [...]
>
> Nu ved jeg ikke hvad landekoden er... Men i Danmark er den +45
>
> Så hvis ni nu siger landekoden for tyrkiet er +45 så skal du bare taste:

Nullet skal nok udelades.

Tyrkiet er såvidt jeg husker "90", så der skal tastes +905359xxxxxx

Claus

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 04-05-02 22:31

"Claus E Beyer" <cebeyer@hotmail.com> wrote in message

> Nullet skal nok udelades.

Ja, hvis man ringer fra en fastnet telefon.

Men hvis man bruger +[landekoden] er det en fastsat standart i hele verden.
Således at du kan have alle dine telefonnumre tastet ind med landekoden
foran. Så det burde virke med 0 foran.

Fra : Claus E Beyer

Dato : 07-05-02 15:10

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> skrev
i en meddelelse news:3cd452f7$0$23206$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
> Således at du kan have alle dine telefonnumre tastet ind med landekoden

Hvis jeg skriver en SMS til det tyske mobilnummer (0179) 252xxxx, sender
jeg SMS'en til +49179252xxxx og den kommer igennem. Jeg har dog ikke
prøvet at sende den til +490179252xxxx, for at se om det virker.

Det med at man taster (+)landekoden ind foran nummeret, betyder det ikke at
man så samtidigt skal fjerne nullet i det nationale præfix? - Det gør jeg i hvert
fald altid. Eksempel: (08) 5679xxxx i Stockholm gemmer jeg i telefonens
hukommelse som +4685679xxxx, og det virker. Jeg har aldrig overvejet om
det kunne gøres på andre måder, eksempelvis som +46085679xxxx som jeg
har indtryk af at du ville gøre. Det er da muligt at man har indrettet systemet så
smart, at et overflødigt nationalt præfix i et internationalt nummer per automatik
vil blive "siet" fra

Claus

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 02-05-02 15:32