Min kat slikker billeder
Fra : Selma Sehic

Dato : 01-05-02 21:17

Min kat er helt vildt med at slikke billeder. Er det andre der har oplevet
det??? Kan det være at hun mangler et eller andet som findes på overfladen
af et polaroid billede????

Mvh
Selma

Fra : Mette Jensen

Dato : 01-05-02 21:39

"Selma Sehic" <selma@aub.dk> wrote

> Min kat er helt vildt med at slikke billeder. Er det andre der har oplevet
> det???

Jep! Mine gøre det også. Man kan ikke lade et billede ligger mere end to
sekunder før de er i det!

>Kan det være at hun mangler et eller andet som findes på overfladen
> af et polaroid billede????

Jeg tror det næppe. Faktisk tror jeg det er ret usundt for dem. Katte kan
sagtens spise noget der giftigt for dem. De har ikke en makanisme der siger
dem, det er giftigt. Så lad ikke billederne ligge!

Med venlig hilsen Mette
----------------------------
Hils på vores Maine Coon´s:
http://kashmir.yaboo.dk

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 01-05-02 23:27

"Selma Sehic" <selma@aub.dk> writes:

> Min kat er helt vildt med at slikke billeder. Er det andre der har oplevet
> det??? Kan det være at hun mangler et eller andet som findes på overfladen
> af et polaroid billede????

Næppe, det som er på billedet er fixervæske som indeholder salt og det
er givet det som mitten er interesseret i...
Det samme gør sig gældende med fx franske kartofler som Melissa er
glad for at slikke på..

Men jeg ville nu heller ikke tillade hende at slikke på billeder,
fremkaldervæske er noget giftigt stads..;-(

--
Med venlig hilsen & miauu
Henrik & Melissa

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 02-05-02 01:24

"Henrik Pedersen" <misbams-meow@edb.dk> wrote in message

> Det samme gør sig gældende med fx franske kartofler som Melissa er
> glad for at slikke på..

LOL - den ene af vores eeeeelsker ostepops... Sikkert af samme grund

Og så er der ham grovæderen som elsker blåskimmel og gedeost... hahaha...

Tony

Fra : jensenjs

Dato : 02-05-02 14:38

In article <wkd6wf33on.fsf@edb.dk>, misbams-meow@edb.dk says...

> Næppe, det som er på billedet er fixervæske som indeholder salt og det
> er givet det som mitten er interesseret i...
> Det samme gør sig gældende med fx franske kartofler som Melissa er
> glad for at slikke på..

Før i tiden brugte man gelatine på overfladen af billederne, om man bruger det
i dag ved jeg ikke, men det kan da være at det er årsagen.
mvh jensenjs

Fra : Lisbeth Jakobsen

Dato : 02-05-02 08:14

"Selma Sehic" <selma@aub.dk> wrote in message

> [...]
> det??? Kan det være at hun mangler et eller andet som findes på overfladen

Den ene af vores katte (Bøv) er tosset med billeder, der skal man
virkelig passe på, for hverken katten eller billederne har ret godt af
det. Til gengæld er både Jack og Phumba fuldstændig ligeglade med
billeder. Men måske har de bare ikke opdaget hvor "godt" de smager :o/

Hilsen
Lisbeth
--
http://cutiecats.dk

Fra : Selma Sehic

Dato : 02-05-02 13:49

Tak for svarene :)))
Jeg skal nok gemme mine billeder langt væk fra Cicko (katten)

Mvh
Selma

Fra : Katrine_Nederby

Dato : 09-05-02 23:02

Ja, jeg har også een, der er helt syg med at slikke på billeder (og
tape). -Og jeg har tidligere haft en hankat med samme forkærlighed, så
fotos må også gemmes godt af vejen her i huset

Mvh.
Katrine.

http://www.kandu.dk/

Fra : Niels Peter

Dato : 03-07-02 19:35

"Selma Sehic" <selma@aub.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> det??? Kan det være at hun mangler et eller andet som findes på overfladen

Jeg tror i og for sig ikke, hun mangler noget. Det er meget almindeligt, det
du oplever, og jeg skrev på et tidspunkt og spurgte Kodak Danmark, om de
havde nogen ide om det. Men de var lige så undrende
Men det må være noget i overfladen, der efterhånden fordamper, mine katte
har i hvert fald kun interesseret sig for helt nyfremkaldte billeder ...

Niels Peter
www.bluewhite.dk

Fra : Mette Frederiksen

Dato : 04-07-02 07:03

> [...]
> har i hvert fald kun interesseret sig for helt nyfremkaldte billeder ...

Jeg tror absolut ikke det er særlig sundt når man tænker på de kemikalier
der bruges til at fremkalde billeder i.... *S*
Synes lige jeg ville tilføje det.. for så vidt jeg ved er det noget krads
noget! *S*

Mvh Mette

Fra : jensenjs

Dato : 04-07-02 12:00

> [...]
> der bruges til at fremkalde billeder i.... *S*
> Synes lige jeg ville tilføje det.. for så vidt jeg ved er det noget krads

Gå ind på dette link
http://www.wkonline.com/d/primary_sodium_carbonate.html
så kan du se hvad det er.

Jeg skrev et inglæg i gruppen for noget tid siden om
hvad der måske kunne være årsagen til at katte slikkede
på fotografierne.
Før i tiden da jeg havde plads fremkaldte jeg selv mine
billeder, en af mine bekendte lavede sine egne fotopapirer,
det gjorde han med sølvoxid blandet med gelatine
Man bruger vist ikke sølvoxid i fotografier i dag

http://www.madogsundhed.dk/16_presseresume/8820i.htm
(Gelatine laves af slagteriaffald som knogler og skind
fra kreaturer og svin)

Så måske er gelatinen årsagen til at katten slikker på
fotografierne.

MVH JensenJS