Bortgivning af hund..
Fra : Holm

Dato : 01-05-02 20:31

Kære alle

Det er liv, vi taler om..ikke?
Jeg har arbejdet på hundeinternat og ved hvordan hundene har det på disse
steder.
Det er faktisk dygtige folk der arbejder der og for mange er det en
livsopgave at vie deres liv til herreløse/uønskede hunde.
Jeg har utallige gode historier at byde på men også meget triste historier.

Det er mit håb at mennesker ville begynde at tænke sig om før de anskaffer
sig et andet levende væsen af nogen art !
Jeg ringede meget ofte ud til de hjem hvor "vores" hunde fik en ny
tilværelse, og jeg blev faktisk ofte mødt med undren over at jeg lige ville
høre hvordan det gik med hunden!
Hunde fra internater KAN være vanskelige at reperere, men til gengæld får
man en uforlignelig ven hvis det lykkes.

Jeg havde en labrador/dalmatiner blanding på internatet og den prøvede mange
hjem og blev stemplet som "umulig".
Den fik en allersidste chance , en chance jeg VILLE give den, for hunden
havde en bestemt gnist i øjet og havde jeg ikke set den, ville hunden være
aflivet .
Istedetfor arbejder den som førerhund for blinde , ...den gik direkte
igennem Dansk Blinde Samfunds førehunde prøve.

At man bliver syg kan man ikke gøre for , at der sker ting i ens liv man
ikke regnede med , kan man heller ikke altid styre og ja...nogle hunde kan
man desværre heller ikke altid styre....men man kan prøve at styre sin lyst
til at anskaffe sig et dyr spontant uden at overveje det nøje først!!

Til slut...
At hænge folk ud ( herunder også dyrlæger ) er en grim tendens.
Man kan lytte hele sit liv til sladder og aldrig vide hvad sandheden
er...for hvad er sandheden ?
Hvem har patent på ret og uret ? . Alt "dømmes" altid i forhold til noget !
Rygter er bare rygter...og selv dyrlæger er blot mennesker der ikke altid
kan kurere alt!!!
Med venlig hilsen
En dyreven.

Fra : Louise Kragh

Dato : 01-05-02 21:21

"Holm" <dortheholm@tdcspace.dk> wrote in message

> [...]
lyst
> til at anskaffe sig et dyr spontant uden at overveje det nøje først!!

Uanset hvor nøje man overvejer det kan man jo aldrig kende fremtiden. Reelt
set kan vi jo alle stille træskoene den dag imorgen - uanset hvor meget man
så vender og drejer det. Jeg synes egentlig det er flot at kunne se, at man
ikke længere kan give hunden det den har krav på, og så prøve at finde et
hjem til den som kán.
Selvfølgelig skal folk tænke sig om før de anskaffer hund, men lige meget
hvor nøje du overvejer det kan man aldrig tage højde for alt! (hvad enten
det så er sygdom, pludselig allergi etc)
mvh
louise - også dyreven!