MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Licens spørgsmål til WinXP
Fra : [9000] Totter

Dato : 01-05-02 19:48

Jeg har en ven der har købt en stationær PC med en WinXP licens kode klisteret bagpå.
Nu bruger han kun Win2000, og så var det jeg tænkte: Kan jeg reinstallere min PC med min
"ikke originale" CD med WinXP og så bruge den nye licens kode fra hans bærbar?

Derefter registrere WinXP og køre Windows Updates inde fra Windows af uden at der
er lavet noget ulovligt og at den ikke lukker ned efter 30 dage?

På forhånd tak.

Fra : Peter Binderup

Dato : 01-05-02 20:02

Umiddelbart vil jeg sige at ja det kan du, men om det er i overensstemmelse med EULA (licensbetingelserne) skal jeg lade andre om at
besvare.

Men umiddelbart vil jeg sige at din ven har betalt for licensen og ikke mediet, så hvorfra du har mediet er vel underordnet bare at
licensen er i orden - men jeg kan som sagt godt tage fejl her.

MVH
Peter

Fra : Leony

Dato : 01-05-02 22:44

"[9000] Totter" <given@besked.com> skrev i en meddelelse

> [...]
at der
> er lavet noget ulovligt og at den ikke lukker ned efter 30 dage?

Hvorfor køber du ikke bare XP'en af ham, han skal jo ikke bruge den, så er
din samvittighed ren som nyfalden sne.
Med mindre det selvfølgelig er en OEM der er låst til BIOS eller lignende.

Jeg tror godt der kunne være nogle problemer med at få en original nøgle til
at virke på en corp version.
Det er dog kun et gæt.

Kan du ikke gøre Windows Update sådan som det er nu. Din version bliver jo
ikke mindre ulovlig af at du lader være med at bruge Windows Update.

mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : [9000] Totter

Dato : 01-05-02 23:09

> [...]
>
> Jeg tror godt der kunne være nogle problemer med at få en original nøgle til

Vi er osse blevet enige om at jeg kan købe den af ham, men må jeg det?
Er den låst fast til hans maskine?

Som jeg kunne se det, så var der ikke nogen WinXP CD med til hans maskine,
skal man først registrere og derefter får man en CD?

På forhånd tak

Fra : Leony

Dato : 02-05-02 12:30

> Vi er osse blevet enige om at jeg kan købe den af ham, men må jeg det?

Ja

> Er den låst fast til hans maskine?

Compaq, HP og andre låser ofte deres OEM versioner af Windows til BIOS,
dette resulterer i at den kun kan bruges til denne maskine.

> Som jeg kunne se det, så var der ikke nogen WinXP CD med til hans maskine,
> skal man først registrere og derefter får man en CD?

Nej.
Så vidt jeg ved så er det forhandlers pligt at levere den præinstallerede
software på cd.
Compaq og andre bruger dog ofte nogle recovery cd'er, hvorpå Windows ligger
med alle de andre programmer.

Du kan købe en studielicens af XP pro til 700 kr, det er billigt, for en ren
samvittighed.

Fra : Carl Munk

Dato : 01-05-02 23:16

"[9000] Totter" <given@besked.com> wrote in message

> [...]
> er lavet noget ulovligt og at den ikke lukker ned efter 30 dage?

CD_Rom navn [wxpcol_da]

Brug dette serienummer til den:
PCFKW-49CFC-VJ93V-G868B-QTMDB

Så er du ovre alt det fis med registrering inden 30 dage