[VB6] DLL
Fra : Johnny Emde Jensen

Dato : 01-05-02 18:05

Hej Gruppe

Jeg vil lave en dll som kan hjælpe mig den del i min udvikling af
applikationer for firmaet.

Mine applikationer benytter ADO. Når applikationen startes, har jeg lavet
det sådan at .Connection startes, og forbliver åben indtil applikationen
afsluttes.
Jeg har mine ADO variable liggende i et Module med GLOBAL.

Global CON as ADODB.Connection, RCD as ADODB.Recordset.

I Form_Load ligger så rutinen der danner forbindelsen til vores server
(AS/400)

Set CON = New ADODB.Connection
CON.Open bla. bla. bla.

Så er der forbindelse:

Nu til problemet:
Jeg vil gerne kunne benytte denne åbne forbindelse over i min dll. Kan det
lade sig gøre?

Jeg har lavet nogle DLL men hvor Connection rutinen ligger i selve dll'en,
og det er ikke ligefrem performance man får ud af det.

Johnny

Fra : Stefan McKinnon Edwa~

Dato : 09-05-02 16:57

Det letteste ville være, hvis du definerede din connection i din dll. Du
kunne også definere din connection "lokalt", men oprette en konstant i din
dll, med din connection.string. Hvis du kan følge mig.

--
Stefan McKinnon Edwards, Herning, Denmark
www.iysik.com