Danske tegn i Eudora (igen)
Fra : Franz Berliner

Dato : 01-05-02 16:52

Efter at have opgraderet Eudora til 5.1.1b23 (OS X) er der problemer med
danske tegn. Det har der ikke været i tidligere betaer.

Synes ikke jeg kan løse problemerne med EudoraTables som man kunne
tidligere.

Er der nogle der har et bud på hvad der skal gøres?

--
Franz | http://imv.au.dk/~fb

Fra : Franz Berliner

Dato : 01-05-02 17:05

Franz Berliner <mimer@iname.com> wrote:

> Er der nogle der har et bud på hvad der skal gøres?

Har fundet ud af det. Kunne selvfølgelig bare lige læse read me'en

--
Franz | http://imv.au.dk/~fb

Fra : N/A

Dato : 01-05-02 20:05

Fra : Henrik Münster

Dato : 01-05-02 20:05

In article <1fbio44.ur79gu1gmwqugN%mimer@iname.com>,
mimer@iname.com (Franz Berliner) wrote:

> Og det virkede så heller ikke - så tilbage til spørgsmålet - er der
> nogle der ved hvad der sker?

Eudora har altid haft bøvl med danske bogstaver. Det er noget med, at
hvis tegnsættet ikke er angivet i headeren, så går Eudora ud fra, at der
er valgt Macintosh tegnsæt. Det ville jo være bedre at gå ud fra, at det
er ISO Latin-1. Problemet opstår således kun for de ikke helt gængse
mail-programmer, der ikke har de rigtige headere.
I gamle dage, brugte jeg EudoraTables, som jeg satte til ISO->Mac.
Det virkede fint. Var der angivet et andet tegnsæt i headeren, blev
EudoraTables bare overridden (overredet?). Det var kun meget sjældent,
det var nødvendigt at ændre noget i EudoraTables.
For et på måneder siden gik jeg over til IMAP i stedet for POP3. Jeg
kan så have alle mine e-mail liggende i passende mapper på serveren. Det
er dødsmart. Jeg kan bruge web-mail på arbejde, og hos mine forældre kan
jeg se al min e-mail via Eudora på min mors gamle Mac. Det gav bare
øgede problemer med tegnsættene. Jeg skulle ofte stille EudoraTables om
til en anden oversættelse. Og hvis jeg så flyttede en e-mail fra
In-boksen til en anden mappe, var der igen kuk. Så skulle jeg som regel
stille den om til hebIBM->Mac.
Da jeg så gik over til OS X for et par uger siden begyndte jeg at
bruge Apples egen Mail. Det går fint. Nogle gange er jeg også nødt til
manuelt at ændre tegnsættet, og Mail kan ikke huske det til næste gang,
man åbner den samme e-mail. Men fred være med det. Det er sjældent, der
er problemer.
Jeg har også hentet samme Eudora, som du har. Jeg har prøvet den
lidt. Det er rigtigt, der en gang imellem er problemer, men umiddelbart
er det vel ikke værre end før. Hvad er dit problem helt præcis?

P.S: Er du ikke glad for at høre min livshistorie

Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 02-05-02 01:46

Franz Berliner <mimer@iname.com> wrote:

> Og det virkede så heller ikke - så tilbage til spørgsmålet - er der
> nogle der ved hvad der sker?

Jeg har smidt Eudora tables ind i: Eodora: Contents: MacOS: Eodora Stuff
og det virker for mig. (Eudora 5.1.1b23)

mvh.
Kaj.

--
My credit is so bad, that they won't even take my cash...

Fra : BassBalls

Dato : 03-05-02 09:42

In article <1fbjbfz.12ulooqhf841sN%kajc@ofir.dk>,
kajc@ofir.dk (Kaj Christiansen) wrote:

> [...]

Aner det ikke, men jeg skiftede fonten til helvetica og siden har alle
øæå været korrekt vist hos mig, kører iMap på nyeste beta af eudora til X

Venlig Hilsen
Anders Krøyer

Fra : Henrik Münster

Dato : 03-05-02 18:29

In article <bassballs-5AF325.10420203052002@news010.worldonline.dk>,
BassBalls <bassballs@mac.com> wrote:

> Aner det ikke, men jeg skiftede fonten til helvetica og siden har
> alle øæå været korrekt vist hos mig, kører iMap på nyeste beta af
> eudora til X

Ja. Eudora har kunnet IMAP længe.

Henrik Münster
Esbjerg