vanedyr
Fra : Anita Christensen

Dato : 01-05-02 14:55

Jeg blev her tidligere på dagen lige opmærksom på i hvor høj grad katte er
vanedyr. Lige for tiden sidder jeg og skriver eksamensopgaver og er derfor
mere hjemme end sædvanligt og er derfor blevet mere opmærksom på kattenes
vaner i løbet af dagen. Hvor de voksne katte bruger dagen primært til at få
sovet - kun afbrudt af spise- og kattebakkepauser - så er Jumpymissens
vaner helt anderledes. En stor del af dagen skal altså helst gå med at være
tæt på mig og putte og kæle - selvfølgelig afbrudt af de obligatoriske
bølleanfald (han er trods alt en ½ år gammel burmeser ).

Og idag tillader jeg mig så ganske uforvarende at bryde hans vaner, idet jeg
sætter mig ved spisebordet nede i køkkenet med min bærbare i et forsøg på at
få noget fra hånden, i stedet for som normalt at sidde ved sofabordet med
computeren. Tsk, tsk tsk, onde, onde mig
Resultatet er en Jumpy der trasker omkring på spisebordet og ikke rigtig ved
hvor han skal gøre af sig selv. Han plejer jo at putte på en af de store
pyntepuder ved siden af mig og da det jo ikke rigtig er muligt nu prøvede
han forgæves at finde sig til rette delvist på mit netkort og delvist på mit
tastatur. *G*

Jeg forbarmede mig selvfølgelig over katten og gik op i stuen efter en pude
til katten som nu ligger veltilfreds og snorker på puden på spisebordet,
hvor jeg kan nå over og kæle ham når han lige føler for det.

Jeg følte mig kun en anelse fjollet da jeg hentede puden *G* .. for hvad gør
man dog ikke for misserne?

Mange hilsner
Anita (og Jumpy, der nu snorker veltilfredst om kap med de andre katte)

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 02-05-02 01:59

"Anita Christensen" <baalac@hotmail*nospam*.com> wrote in message

[snip lang historie om vanedyr]

> Jeg følte mig kun en anelse fjollet da jeg hentede puden *G* .. for hvad
gør
> man dog ikke for misserne?

Det kender jeg alt for godt. Hver morgen når vi går i bad kommer den ene af
vores hunkatte konsekvent og sætter sig på vaskemaskinen og følger med i
hvad der foregår. Bagefter når vi skal tørre os kommer der en anden en og
skal smyge sig om vores ben mens de er våde (!?) og på vej tilbage fra
badeværelset skal madskålen fyldes op - ellers brokker de sig gevaldigt.
Efter morgenmaden kommer Skipper så og venter troligt ved siden af mig. Han
skal da have "bundfaldet" fra skålen. Tsk tsk. Katte er virkelig vanedyr!
))

Hilsner,

Tony

Fra : Kate

Dato : 08-05-02 16:00

> [...]
> for hvad gør man dog ikke for misserne?
>
> Mange hilsner
> Anita (og Jumpy, der nu snorker veltilfredst om kap med de andre

Hihi, Jumpy har da fået dig godt opdraget

Kate

Fra : Anita Christensen

Dato : 08-05-02 21:33

> Hihi, Jumpy har da fået dig godt opdraget
>
> Kate

Det så han helt klart ud til at mene ja pånær når jeg insisterer på at
han skal have klippet klør eller at han ikke må gå på line på gelænderet ned
til køkkenet (der er langt ned ) .. så ser han helt klart ud til at
synes at der mangler lidt i min opdragelse endnu *G*

Mange hilsner
Anita (og Jumpy sender masser af spind og kæl)