MS Windows
briani 27239
Trøb med xp
Fra : Roger

Dato : 01-05-02 14:30

Hei jeg har trøb med at xp fryser når jeg frx spiller et spill den fryser
ikke på samme plass men generelt i tide å utide.
Noe man kan gjøre for og slippe dette.Den fryser også når jeg bruker
screensaver.Jeg har norsk xp
jeg har prøvd og ikke oppdatere. Med automatisk oppdatering samme hvordan
jeg gjør dette så fryser den.
Litt om mitt system jeg har Amd 1600 xp 256Mb Ram. Nvidia Riva TnT Pro 32Mb
med siste driver for xp har testet 4stk
Siste version diect x.Har nå sjekket alt på min pc. Alt er digitalt signert
av MS untatt mitt
skjermkort det er fordi den som er digitalt signert av MS er enda verre og
bruke.Var nå inne på xp sine sider fant en ny driver til mitt skjermkort
etter at den har søkt igjennom min pc etter oppdatering
Men den finner ikke ut av at mitt skjermkort ikke er digitalt signert får
ikke lastet ned den nye versonen
Det må da gå an og bruke dette xp prgrammet eller er det så dårlig at man må
gå tilbake til sitt gamle OS.
På min gamle pc en 550Mhz sak var det ingen problemer Mulig dette er dumt
men det kan se ut som xp ikke liker prossesorer over 1ghz
Jeg har ikke mange program på min pc så det er eller ikke det
jeg kjører norton 2002 den frøs også før jeg brukte dette program.

Tips mottas med stor takk. Ps det er litt kjedelig og resette pc'n etter
10min spilling

Fra : ASKF

Dato : 01-05-02 15:23

Roger ytrede sig i <l5Sz8.8856$ph2.241131@news4.ulv.nextra.no> med
dette:

> [...]
>etter at den har søkt igjennom min pc etter oppdatering
>Men den finner ikke ut av at mitt skjermkort ikke er digitalt signert får

Det er et velkendt problem at WHQL signerede drivere ikke er videre
stabile til TNT1+2 kortene, svjh har nVidia også selv gjort opmærksomme
på dette og anbefalet at benytte enten beta drivere eller usignerede.

Når spillene ofte fryser skyldes det gerne et af fgl. problemer (ud over
bugs i spillet):
1. For lidt strøm til grafikkortet
2. Grafikkortet bliver for varmt
3. Defekt driver

Jeg vil tro du må prøve dig frem mht. om det er et problem med detonator
xp driveren (prøv evt. en til win2k eller nogle af de første til XP),
hvis du vil vide om det er et hardware problem må du spørge i en
hardwaregruppe (dk.edb.hardware.* - prøv grafikkort gruppen først).

Kik i højre kolonne lidt nede af siden for at finde en pæn samling af
"gamle" detornator drivere:
<http://www.tweakersasylum.com/Detonators/WinXP/detonator27xx.html>
Allan Stig Kiilerich Frederiksen

Fra : Leony

Dato : 01-05-02 16:04

"ASKF" <askf@privat.dk> skrev i en meddelelse

> Når spillene ofte fryser skyldes det gerne et af fgl. problemer (ud over
> bugs i spillet):
> 1. For lidt strøm til grafikkortet
> 2. Grafikkortet bliver for varmt
> 3. Defekt driver

Det kan også skyldes en dårlig strømforsyning.
Dårlig køling af cpu kan også være en mulig årsag.

mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : ASKF

Dato : 01-05-02 18:48

Leony ytrede sig i <CtTz8.9537$kp3.614067@news010.worldonline.dk> med
dette:

>"ASKF" <askf@privat.dk> skrev i en meddelelse

>Det kan også skyldes en dårlig strømforsyning.

Yep, men det er ligesom dækket at 1

>Dårlig køling af cpu kan også være en mulig årsag.

Det plejer normalt at få CPUen til at slå fra, det resulterer i et
crash, ikke blot at systemet fryser.
Allan Stig Kiilerich Frederiksen

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 01-05-02 16:46
Fra : Ink

Dato : 01-05-02 18:42

On Wed, 01 May 2002 13:29:53 GMT, "Roger" <r-holte2@frisurf.no> wrote:

>Hei jeg har trøb med at xp fryser når jeg frx spiller et spill den fryser
>ikke på samme plass men generelt i tide å utide.

Det kan også være din cpu køler, der er vendt 180 grader forkert!!

--
Henrik