Snatch, pulp fiction, ect.
Fra : Chr.

Dato : 01-05-02 13:15

Er der nogen i denne gruppe der kan hjælpe mig med ide'er til køb af denne
genrer af film.
Jeg ved der er lavet en del af disse britiske film som kom i
efterdønningerne på Pulp fiction.
Mener også Madonnas kæreste/mand har instrueret en i samme stil.
MVH Christian

Fra : ottesen

Dato : 01-05-02 13:29

"Chr." <chr.m@vip.cybercity.dk> wrote in message
> [...]
> efterdønningerne på Pulp fiction.
> Mener også Madonnas kæreste/mand har instrueret en i samme stil.

Jep. Han har også lavet Lock, Stock and Two Smoking Barrels som er meget
i stil med Snatch. Den kan (ligesom Snatch) på det varmeste anbefales.

/ottesen

Fra : Martin Helbo

Dato : 01-05-02 13:30

"Chr." <chr.m@vip.cybercity.dk> wrote in message
> Er der nogen i denne gruppe der kan hjælpe mig med ide'er til køb af denne
> genrer af film.

Lock stock and two smoking barrels minder meget om Snatch

/Martin Helbo

Fra : Nospam

Dato : 01-05-02 14:45

Instruktøren hedder Guy Richie
/Martin

Fra : Jeppe Møller

Dato : 01-05-02 15:59

Jeg vil mene Natural Born Killers langt overstiger Pulp Fiction
'vidunderlig film! (også)
derudover er der 'Thursday' som jeg kan se på min hylde... Four Rooms er
også Tarantino-fucked up; 4 forskellige instruktører der isntruerer hver
deres værelse på et hotel. Som Piccolo ses Tim Roth der er vidunderlig i
denne rolle!

file://Jeppe

Chr. <chr.m@vip.cybercity.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:aaom8a$2spr$1@news.cybercity.dk...

Fra : Nospam

Dato : 01-05-02 16:24

Hvad med destiny turns on the radio.....En af tarrantinos tidligere film,
men den kører i samme plot som de andre
Martin

Fra : Lasse Rimmer

Dato : 01-05-02 19:42

"Nospam" <none@dk.dk> wrote in

> Hvad med destiny turns on the radio.....En af tarrantinos tidligere
> film, men den kører i samme plot som de andre
<SNIP>

DTOTR er instrueret af Jack Baran. Tarantino medvirker som skuespiller.
Det kan dårligt kaldes en Tarantino-film.

--
VH, Lasse Rimmer

lasse@evilpandapunktumdk
http://www.lasserimmer.com

Fra : Per Kristensen

Dato : 02-05-02 12:54

> [...]
> også Tarantino-fucked up; 4 forskellige instruktører der isntruerer hver
> deres værelse på et hotel. Som Piccolo ses Tim Roth der er vidunderlig i

NBK er fed med overgår da bestemt ikke Pulp!

Four Rooms er efter min mening ikke meget ved.

Fra : Lasse Rimmer

Dato : 01-05-02 19:55

> [...]

> denne genrer af film.
> Jeg ved der er lavet en del af disse britiske film som kom i

Guy Ritchies to film er blevet nævnt.

"Go" - ikke en britisk film, men fortællemæssigt i samme tradition som
"Pulp Fiction". Ret underholdende, og IMHO et køb værd. "Best Laid Plans"
- lægger stærkt ud, men kan så ikke helt bestemme sig for hvad den vil til
allersidst.

Britiske gangster-film fra de sidste par år: "Face", "Sexy Beast" (de to
har fantastiske Ray Winstone til fælles), "Gangster No 1" (som jeg ikke
har set endnu), "Love, Honour And Obey", "Essex Boys", "Twin Town" (okay,
ikke helt en gangster-film. Heller ikke en helt god film, så vidt jeg
husker). Jeg ville ikke turde anbefale dig mere end at leje noget af det.

De lidt for oplagte anbefalinger: "Trainspotting", "Kuppet"/"Killing Zoe"
(ingen fantastisk film, men lavet af Tarantinos gamle ven, Roger Avary),
"Lola Rennt" / "Run, Lola, Run".

--
VH, Lasse Rimmer

lasse@evilpandapunktumdk
http://www.lasserimmer.com

Fra : Peden

Dato : 01-05-02 20:06

"The Boondock Saints" er helt klart seværdig, sammen med de andre bud i
tråden.

mvh
Peter

Fra : Ole Kofoed

Dato : 01-05-02 22:33

"Chr." <chr.m@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
denne
> genrer af film.
> Jeg ved der er lavet en del af disse britiske film som kom i

"Two Hands" fra Australien kan anbefales.

http://us.imdb.com/Title?0145547

Om den er til at få herhjemme ved jeg ikke, jeg har den på DVD i en
region 4 udgave.

Mvh.

Ole

Fra : Chr.

Dato : 02-05-02 07:45

Rigtig mange gange tak for alle de film ide' til køb som jeg har fået i
lommerne herinde.
Det var lige hvad jeg gik efter.
MVH Christian

Fra : Per Kristensen

Dato : 02-05-02 12:59

> [...]
> efterdønningerne på Pulp fiction.
> Mener også Madonnas kæreste/mand har instrueret en i samme stil.

Gå ikke glip af True Romance, som er en af de bedste film Tarantino har
bidraget til (han skrev manuskriptet). Filmen er rigtig fed og har et hav af
kendte skuespillere med som f.eks. Chrisian Slater, Patricia Arquette,
Dennis Hopper, Christopher Walken, Gary Oldman, James Gandolfini, Val
Kilmer, Brad Pitt, Victor Argo, Chris Penn, Samuel L. Jackson, Tom Sizemore
m.m. Jeg har selv filmen på DVD i en unrated director's cut udgave. Filmen
er desuden instrueret af Tony Scott.

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 02-05-02 15:06

"Chr." <chr.m@vip.cybercity.dk> writes:

> Er der nogen i denne gruppe der kan hjælpe mig med ide'er til køb af denne
> genrer af film.

proev denne:
http://www.brightlightsfilm.com/36/tarantino1.html

Jeg laeste artiklen fornylig, og jeg synes den er glimrende.

Resten af bladet holder ogsaa:
http://www.brightlightsfilm.com/

Danske Nicolas Winding Refn (Pusher, Bleeder) minder ogsaa meget om
Tarantino, men med referencer til en masse andre filmskabere.

Fra : Torben Larsen

Dato : 02-05-02 22:49

> [...]
> efterdønningerne på Pulp fiction.
> Mener også Madonnas kæreste/mand har instrueret en i samme stil.

Amores Perros af Allejandro Gonzales Iñarritu er en superfed film i super
Tarantinostil. 3 historier bundet sammen af et trafikuheld - fremragende !
--
Torben
http://www.petitiononline.com/warcrime/

Fra : Jeppe Møller

Dato : 03-05-02 18:11

> Amores Perros af Allejandro Gonzales Iñarritu er en superfed film i super
> Tarantinostil. 3 historier bundet sammen af et trafikuheld - fremragende !
> --

....også kaldet 'Love is a Bitch'
Jeg kedede mig bravt til Natfilm for et par år siden da jeg så den- måske
skulle jeg ikke have drukekt et par øl før jeg gik derind- jeg tænkte ihvert
fald mere på øl end på denne meget lange film.
/Jeppe

Fra : Per Kristensen

Dato : 08-05-02 16:37

Den kunne jeg nu godt lide: http://dvdtown.dk/reviewspec.asp?reviewid=317

> [...]