Tdl. tråd søges: "Scanning af mikrofilmkor~
Fra : Henriette Idestrup

Dato : 01-05-02 12:16

For et stykke tid siden, var der en, der havde lagt eb billede af et
indscannet mikrokort ud i gruppen,
som var indscannet på en Epson Perfection 2450.

Jeg troede, jeg havde gemt det, men det er pist væk forsvundet

Jeg kan heller ikke finde det rigtige indlæg på googlegroups.

Så vidt jeg husker hed tråden "Scanning af mikrofilmkort".

Hvis nogen kan hjælpe, vil jeg være taknemmelig.

Jeg er interesseret i at kigge på billedet igen, samt kende opløsningen.

Med venlig hilsen / Kind regards / Mit besten Grüßen
Henriette Idestrup

* * * * * * * * * * * * * * * * * * *
Homepage: www.idestrup.dk
E-mail: idestrup@adslhome.dk
* * * * * * * * * * * * * * * * * * *

Fra : Michael Lund

Dato : 01-05-02 16:17

Omkring d. 14-15 apr. kørte en debat omkring dette emne og der blev også
scannet nogle kort som lå på Binaer-gruppen.

Tråden hed noget så mystisk som "Så pyt da,- jeg vover et øje "

Mvh.
Michael Lund

"Henriette Idestrup" <idestrupREKLAMER-NEJ-TAK@adslhome.dk> skrev i en
meddelelse news:3ccfce2f$0$97278$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : Jens M. Jensen

Dato : 01-05-02 17:28

Tråden startede 14-04-02 på foranledning af Poul Andersen. Sluttede
18-04-02.

mvh. Jens Møller Jensen
Toftlund

Henriette Idestrup <idestrupREKLAMER-NEJ-TAK@adslhome.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3ccfce2f$0$97278$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : Hugh Watkins

Dato : 06-05-02 01:32

"Jens M. Jensen" <jens.m.jensen@get2net.dk> wrote in message news:VFUz8.1165$hj7.3431@news.get2net.dk...
> Tråden startede 14-04-02 på foranledning af Poul Andersen. Sluttede
> [...]

snip

http://groups.google.com/groups?q=Epson+group:dk.historie.genealogi&num=100&hl=en&safe=off&filter=0

http://groups.google.com/groups?q=mikrokort+indskannet++group:dk.historie.genealogi&num=100&hl=en&safe=off&scoring=d&filter=0

http://groups.google.com/groups?q=mikrofilmkort++group:dk.historie.genealogi&num=100&hl=en&safe=off&scoring=d&filter=0

mvh

Hugh W

Fra : Kurt Hansen

Dato : 01-05-02 18:21

On Wed, 1 May 2002 13:16:11 +0200, Henriette Idestrup wrote:

>For et stykke tid siden, var der en, der havde lagt eb billede af et
>indscannet mikrokort ud i gruppen,
>som var indscannet på en Epson Perfection 2450.

Det var mig der havde været på spil. Eksemplerne er forlængst slettet.
Jeg har siden da ikke haft tid til at lave flere forsøg, så faktisk
udnytter jeg p.t. ikke muligheden.

Hvis det er *meget* vigtigt, vil jeg prøve at lave et nyt eksempel og
sende til dig, men det bliver tidligst i weekenden, da jeg har 117
ting jeg skal have færdig.

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Henriette Idestrup

Dato : 02-05-02 21:23

"Kurt Hansen" <kurt@towle.dk> skrev:
> Hvis det er *meget* vigtigt, vil jeg prøve at lave et nyt eksempel og
> sende til dig, men det bliver tidligst i weekenden, da jeg har 117
> ting jeg skal have færdig.

Så vigtigt er det heller ikke.

Jeg ville blot kigge på det igen, fordi jeg havde tænkt mig, at nu skulle
det være med en ny scanner og jeg husker det som om, det var noget af det
bedste, jeg har set hidtil ang. mikrokortindscanning.

Fra : Steen Mortensen

Dato : 03-05-02 16:30

Jeg er godt nok lidt sent på'en, men måske vil de interesserede få
gavn af dette link:
http://groups.google.com/

Hvi du søger med : "Så pyt da, - Jeg vover et øje"
det oprindelige subject, vil du få hele den arkiverede tråd at se.

God fornøjelse og mvh
Steen Erik

Fra : Henriette Idestrup

Dato : 03-05-02 17:48

Hej.

.. Linket er fint, jeg havde prøvet det, men intet fundet.

Desværre har Kurt Hansen nu også meddelt, art han tdl. har slettet det
pågældende indlæg, så det lader sig ikke finde.

Fra : Steen Mortensen

Dato : 03-05-02 23:33

Hej!

Meget mystisk!!!
Jeg har lige kigget der tidligere idag og fundet hele tråden.....(;-D

Mvh Steen Erik

On Fri, 3 May 2002 18:47:53 +0200, "Henriette Idestrup"

Fra : Henriette Idestrup

Dato : 04-05-02 06:59

Ikke spor mystisk.

Jeg kan også godt finde den omtalte tråd, bare ikke det indscannede eksempel
(som jeg ledte efter), for det har Kurt for længst slettet.

Fra : Kurt Hansen

Dato : 04-05-02 12:07

On Sat, 4 May 2002 07:59:00 +0200, Henriette Idestrup wrote:

>Ikke spor mystisk.
>
>Jeg kan også godt finde den omtalte tråd, bare ikke det indscannede eksempel
>(som jeg ledte efter), for det har Kurt for længst slettet.

Selv om det ikke fører til noget, vil jeg da lige rette en
misforståelse: I leder i tråden "Så pyt da, - Jeg vover et øje", mens
mit oprindelige indlæg med testscanninger hed "Scanning af
mikrofilmkort".

Jeg bragte et link til nogle tests som jeg havde lagt på min
hjemmeside, men da disse forlængst er slettet, vil det ikke engang
nytte at finde den korrekte tråd på Google eller andre steder, for
billederne på hjemmesiden eksisterer ikke mere!

Hvis jeg får et ledigt øjeblik, skal jeg gerne lave et par nye og
smække op til gennemsyn.

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Poul Andersen

Dato : 04-05-02 20:03

"Henriette Idestrup" <idestrupREKLAMER-NEJ-TAK@adslhome.dk> skrev i en
meddelelse news:3cd37858$0$97279$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Ikke spor mystisk.
>
> Jeg kan også godt finde den omtalte tråd, bare ikke det indscannede
eksempel
> (som jeg ledte efter), for det har Kurt for længst slette

Hej Henriette,
Det var et rigtig flot eksempel, men desvæære ikke optimalt.
Din scanner bør kunne klare mindst 2400 dpi, samt have en adapter til
scanning
af negativmateriale.
Det er det sidste nye fra denne front,- vi venter med længsel på et superb
resultat
med denne slags hardware.

Venligst "ham der vovede et øje
Poul F. Andersen

Fra : Robert Piil

Dato : 04-05-02 00:00

On Fri, 3 May 2002 18:47:53 +0200, "Henriette Idestrup"
<idestrupREKLAMER-NEJ-TAK@adslhome.dk> wrote:

>. Linket er fint, jeg havde prøvet det, men intet fundet.

<http://groups.google.com/groups?hl=da&th=350c520d092a4764&rnum=1>

bedre?

--
Robert Piil