E-mail -> SMS?
Fra : Thomas Gulholm

Dato : 01-05-02 11:22

Øhh... er det bare mig der har hørt at bl.a. TDC og Sonofon med virkning
fra 1. maj (idag) lukker for deres "E-mail til SMS"-service??

Jeg har lige prøvet at sende en mail til mig selv, og den blev fint
forwarded til min mobilos (Sonofon). Kan det tænkes at de kære
opperatørere har fået "kolde" fødder? eller er det først slut fra og med
imogen?

M.v.h.
Thomas

Fra : Lasse Rønlev

Dato : 01-05-02 11:25

Jeg tænker samme tanke - Men den skal nok blive lukket, det er helt
sikkert...
Lasse

Fra : Per H. Nielsen

Dato : 01-05-02 11:44

Thomas Gulholm <gt@dsr.kvl.dk> writes:

>Øhh... er det bare mig der har hørt at bl.a. TDC og Sonofon med virkning
>fra 1. maj (idag) lukker for deres "E-mail til SMS"-service??

Har Sonofon meldt det ud og i givet fald hvor kan man læse det?

Jeg ved godt at TDC har gjort det.

Hilsen
Per

--
Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx>

Fra : Thomas Gulholm

Dato : 01-05-02 13:44

> Har Sonofon meldt det ud og i givet fald hvor kan man læse det?

Jeg må nok erkende at jeg ikke har set noget officielt om at Sonofon
lukker, men både TDC Internet og CyberCity har gjort deres
internetkunder opmærksom på at de fra 1. maj ikke længere kan tilbyde
alle deres kunder at få sendt e-mails videre til SMS, da bl.a. TCD Mobil
og Sonofon lukker for denne service. TDC kan selvfølgelig have en
interesse i at starte falske rygter om Sonofon, men Cybercity er vel
uden interesse i det. Jeg har ikke mailen fra TDC Internet, men jeg har
den fra Cybercity (se længere nede).

Er der forresten nogle TDC Mobil kuner der kan sige hvordan det pt. står
til der, lukket/ikke lukket?

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 01-05-02 13:57

Jeg har skrevet til Sonfon og spurgt.
Se deres svar i news:3CC40E4F.9C6EDB15@post10.zzn.com

--
Michael
http://www.vitsms.tk - GRATIS, daglige vittigheder på din mobil....!

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 01-05-02 14:22

moobilnummer@smsnu.dk virker jo i øvrigt stadig - omend forsinket og med
en reklame for myorange.dk i bunden.....

Fra : Thomas Gulholm

Dato : 01-05-02 15:59

Kan jeg få dig til at poste svaret her i tråden... jeg kan ikke få
linket til at virke

Thomas

Fra : Lars Christensen

Dato : 01-05-02 16:10

On Wed, 01 May 2002 14:56:51 +0200, Michael Kjærsgård
<michael@vindenand.dk> wrote:

>Jeg har skrevet til Sonfon og spurgt.
>Se deres svar i news:3CC40E4F.9C6EDB15@post10.zzn.com

Unable to find the message.......

Lars

Fra : Allan Olesen

Dato : 01-05-02 21:31

Thomas Gulholm <gt@dsr.kvl.dk> wrote:

>Er der forresten nogle TDC Mobil kuner der kan sige hvordan det pt. står
>til der, lukket/ikke lukket?

allan@s1$ host -t mx sms.tdm.dk
sms.tdm.dk MX record currently not present

....så der er ganske lukket.

Jeg leger lige nu lidt med TDC Mobils to alternativer,
"Beskedrobot" og "Mail og Kalender".

Førstnævnte har nok kostet mig et par timer i røret med diverse
TDC-supportere, de første mange gange fordi deres systemer var
nede i flere uger, så de ikke kunne oprette mig, dernæst fordi
jeg var fejloprettet, og nu til sidst fordi jeg er oprettet, men
forwardingen ikke virker. Det sidste viste sig at skyldes en
langvarig serverfejl, som stadig ikke er løst, og ikke er
annonceret nogen steder.

"Mail og kalender" ser umiddelbart ud til at virke lidt bedre,
vel at mærke helt uden hjælp fra TDC, men jeg har kun lige været
inde at snuse rundt og sende en testmail.

Under alle omstændigheder kører begge services med et
småhjernedødt koncept, hvor de skal have password osv. til mine
pop3-konti, som de så selv checker en gang i mellem for at se, om
der er noget at videresende til mobilen. For det første betyder
det, at der uvægerligt vil opstå forsinkelse, da der går flere
minutter mellem, at postkassen checkes. For det andet betyder
det, at jeg er blevet nødt til at gå en omvej over en ekstra
pop3-konto ude på Internettet, som jeg kan forwarde mine mails
til, da mails til min firma-adresse går direkte til en intern
server, som aldrig vil blive åbnet for pop3-adgang fra
Internettet, og helt definitivt aldrig for vildtfremmede
mennesker fra en tilfældig mobiludbyder.

Hvis man dykker ned i hjælpesiderne på beskedrobot, ser det dog
ud til, at jeg også har fået en email-adresse på formen
bruger-id@besked-robot.dk, og den virker helt uden forsinkelse.
Den pågældende hjælpeside ser dog lidt vildfaren ud i forhold til
den side, som den er hjælpeside for (sort snak, jeg ved det), så
jeg kan ikke lade med at spekulere på, om det også er noget, der
er ved at blive lavet om.

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : Allan Olesen

Dato : 01-05-02 23:24

Allan Olesen <aolesen@post3.tele.dk> wrote:

>"Mail og kalender" ser umiddelbart ud til at virke lidt bedre,
>vel at mærke helt uden hjælp fra TDC, men jeg har kun lige været
>inde at snuse rundt og sende en testmail.

Rettelse:
Denne service kunne ved nærmere eftersyn slet ikke forwarde til
mobilen.

>Hvis man dykker ned i hjælpesiderne på beskedrobot, ser det dog
>ud til, at jeg også har fået en email-adresse på formen
> [...]

Den virker rigtigt godt ved meget korte mails. Lidt længere mails
bliver slet ikke forwardet.

Til gengæld er jeg ved at finde ud af, at opasias wap-mail er ret
fedt - bortset fra, at man skal bruge onlinetid på at indtaste
mail-adresse og password _hver_ gang.

--
Allan Olesen, Lunderskov.