sendes vidre!?!?
Fra : Zwam

Dato : 01-05-02 10:49

Hey!

Ved ikke rigtigt om det er her jeg skal spørge, men jeg leder efter et
script som spørger om man vil sendes vidre til en anden side første gang
siden loades.

Det er sådan set til en nyhedsgruppe man skal sendes til... men hvis der er
nogen der har noget i tror der kan bruges må i meget gerne sende det... tak

regards
David

Fra : Jonas Astrup - HTML.~

Dato : 01-05-02 11:59

Zwam wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> jeg leder efter et script som spørger om man vil sendes
> vidre til en anden side første gang siden loades.

Hvad med:

Hvis du kun vil give brugeren denne option første gang en bestemt side loades
kan du med fordel benytte en cookie eller session.

Forklar venligst hvis jeg har misforstået hvad du vil?

Mvh
Jonas

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Zwam

Dato : 01-05-02 12:32

Det er meningen at der skal stilles et spørgsmål (lidt lige som når du
bliver spurgt om du vil bookmark en side). Og hvis der bliver svaret Ja, så
skal vedkommende sendes vidre til siden. Hvis Nej, så sker der ingen ting.

Mvh
David

Fra : Jakob Andersen

Dato : 01-05-02 12:59

"Zwam" <dm@esenet.dk> skrev i en meddelelse
> Det er meningen at der skal stilles et spørgsmål (lidt lige som når du
> bliver spurgt om du vil bookmark en side). Og hvis der bliver svaret Ja,

> skal vedkommende sendes vidre til siden. Hvis Nej, så sker der ingen ting.

Løsning1:

Vil du videre:

Løsning2:
''>http://www.jubii.dk';}">

--
Jakob Andersen

Fra : Zwam

Dato : 02-05-02 14:48

Ja, det var noget i stil med løsning 2. har hvert fald fået det til at
funge. Men mit problem er nu bare at linket har ændret farve... hvordan
skifter jeg det??? Det bliver normalt også kursiv når man holder musen hen
over.. kan du også hjælpe med et???

Mvh
David

Fra : Jakob Andersen

Dato : 02-05-02 15:10

> Ja, det var noget i stil med løsning 2. har hvert fald fået det til at
> funge.

Vær opmærsom på at folk ikke ville kunne komme videre hvis de har javascript
deaktiveret.

>Men mit problem er nu bare at linket har ændret farve... hvordan
> skifter jeg det??? Det bliver normalt også kursiv når man holder musen hen
> over.. kan du også hjælpe med et???

Hvilket link?

--
Jakob Andersen

Fra : Zwam

Dato : 02-05-02 15:17

Jeg har sat det ind sådan her :

<a onclick="if( confirm('Ønsker du at gå vidre til link?') ){
window.location.href ='Link'>http://link.dk';}">Link

Linket virker fint men farven på det er ikke så god... den er sort hvor alle
mine andre er blå og kursive når man træker musen hen over den. Har du negen
ideer til hvordan man løser det??

Fra : Jakob Andersen

Dato : 02-05-02 15:43

> Jeg har sat det ind sådan her :
> <a onclick="if( confirm('Ønsker du at gå vidre til link?') ){
> window.location.href ='Link'>http://link.dk';}">Link

Prøv med:

window.location.her = 'Link'>http://link.dk';}">Link

--
Jakob Andersen

Fra : Zwam

Dato : 02-05-02 17:01

Det virker sku... takker rigtig mange gange