3com officeConnect Cabel/dsl gateway
Fra : Lars

Dato : 01-05-02 08:27

Hejsa...

Jeg har en Netexpress forbindelse, hvor jeg overvejer at købe ovenstående
router. Er der nolge der har erfaringer med denne, og som måske kan sige
hvor man kan finde installationsvejledninger samt om man kan bruge den til
at køre en FTP server samt spille server fra?

På forhånd tak

Fra : SA

Dato : 01-05-02 09:40

Hej Lars.

Jeg har en sådan model(3C855), og benytter den sammen med ADSL/Bredbånd fra
TDC, og den fungerer upåklageligt.
Mht. manuler mv. så prøv dette link:

http://www.3com.com/products/en_US/searchbyproduct.jsp?path=download&search=
3c855

Her finder du nok hvad du har brug for.

/SA

Fra : Hans Ostergaard

Dato : 02-05-02 21:35

On Wed, 1 May 2002 10:40:17 +0200, "SA" <buffalo_bill@iname.com>
wrote:

Hej SA

Jeg bryder lige ind, da jeg også har kik på denne router NetExpress.

Et par spørgsmål, hvis du gider...

1. Har du hørt VPN med routeren (IPSec)?
2. Fungerer den med messenger og/eller netmeeting?
3. Kan porte åbnes/lukke individuel pr. PC (fx. ip 192.168.0.100 skal
have åbnet for port 389 og 500) ?
4. Kan med en PC køre DMZ samtidig?

Vh. Hans

Fra : SA

Dato : 03-05-02 09:28

Hej Hans.

Nu er jeg ikke den store ørn til sådan noget, men prøv at hente diverse
manueler mv. som jeg beskrev tidligere.

/SA

Fra : Rasmus Waehrens

Dato : 04-05-02 13:15

Hans Ostergaard wrote:

>Jeg bryder lige ind, da jeg også har kik på denne router NetExpress.

Jeg har også en 3Com OfficeConnect 3C855, så jeg forsøger lige at
svare.

>Et par spørgsmål, hvis du gider...
>
>1. Har du hørt VPN med routeren (IPSec)?

Ja, det virker fint.

>2. Fungerer den med messenger og/eller netmeeting?

Messenger, ja. Filoverførsel har jeg ikke prøvet. Jeg har ikke prøvet
Netmeeting.

>3. Kan porte åbnes/lukke individuel pr. PC (fx. ip 192.168.0.100 skal
>have åbnet for port 389 og 500) ?

Ja, men det er lidt besværligt. Du kan definere at en række porte er
åbne, som 'default' gælder det for alle maskiner, som har forbindelse
via routeren.
Du skal derefter gå ind, og sige, at det ikke er alle PC'ere, som har
ubegrænset adgang, og derved spærre de porte, som de ikke må bruge
(f.eks. dem, som du har lige har åbnet).

>4. Kan med en PC køre DMZ samtidig?

Du kan redirecte alle requests til porte, som du ikke har defineret
virtuelle servere for, til en DMZ.
--
Rasmus Waehrens