Red Dragon er ikke en remake af Manhunter?
Fra : Per Kristensen

Dato : 01-05-02 08:02

De fleste tror at Red Dragon bliver en geninspilning af Manhunter. Men en af
mine venner siger at det ikke er tilfældet. Red Dragon er en prequel til
Manhunter, hvor FBI jagter Hannibal, som er på fri fod. Den skulle være
baseret på bogen. Nogen kommentarer?

Fra : Nospam

Dato : 01-05-02 08:52

Det er rigtigt nok... Red dragon er forløberen til silence of the lamps. Det
er i red dragon, at hannibal er massemorderen, der bliver fanget.
Bogen er fremragende og det undrede mig faktisk at de ikke filmatiserede den
frem for silence of the lamps

Red dragon er belvet filmatiseret under titlen manhunter, hvor bla brian cox
er med...

Grunden til at den nok bliver filmatiseret igen kan jo skyldes den store
succes silence of the lamps havde med Anthony Hopkins

Fra : Robert Eriksen

Dato : 01-05-02 11:40

Nospam wrote:

> Grunden til at den nok bliver filmatiseret igen kan jo skyldes den store
> succes silence of the lamps havde med Anthony Hopkins

Var det ikke også motivationen bag Hannibal? *gys*

/Robert

Fra : Henrik S. Pedersen

Dato : 01-05-02 14:21

"Robert Eriksen" <roe@adr.dk> wrote in message

> Var det ikke også motivationen bag Hannibal? *gys*

Jo.

Jeg mindes at have set en filmatisering af en anden af Thomas Harris's
bøger,
nemlig den der hedder "Sort søndag". Den handler ikke om Hannibal, men
derimod om et terrorangreb på et stadion i USA.

Er der nogen der ved, om den film er tilgængelig nogen steder? Den er fra
midten af 70'erne, og jeg husker den som rigtig god. Bogen er også
fortrinlig.

Mvh.

Henrik

Fra : Jens Thomsen

Dato : 01-05-02 09:18

"Per Kristensen" <pzk@crayon.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> mine venner siger at det ikke er tilfældet. Red Dragon er en prequel til
> Manhunter, hvor FBI jagter Hannibal, som er på fri fod. Den skulle være

Det er ikke en genindspilning af Manhunter. Det er, som titlen afslører, en
genindspilning af den samme bog, Manhunter baserer på. Derfor er det heller
ikke en prequel til Manhunter.

Michael Mann lavede sin adaption af historien. Brett Ratner laver sin egen,
sandsynligvis mere tekstnære. Længere er den såmænd ikke.

MVH
Jens

Fra : etta place

Dato : 01-05-02 15:05

jamen hannibal er da buret inde i manhunter. og hjælper, ligesom i silence,
politimanden (william peterson) i eftersøgningen efter en anden serial
killa.
så vidt jeg husker...

etta

Fra : Jens Thomsen

Dato : 01-05-02 21:47

"etta place" <etta@place.net> skrev i en meddelelse

> [...]
silence,
> politimanden (william peterson) i eftersøgningen efter en anden serial

Jep. Jeg har skam ikke påstået andet.

Det må stå for Per Kristensens vens regning, at Red Dragon kommer til at
handle om jagten på Hannibal. Jeg har intet hørt i den retning. Det er
heller ikke en del af den bog, de filmatiserer.

Omtalen på Corona nævner kun Will Grahams anholdelse af Hannibal som
baggrund for selve handlingen, ikke som det centrale forløb:

http://www.corona.bc.ca/films/details/reddragon.html

MVH
Jens

Fra : J.O.H

Dato : 01-05-02 19:18

...men Kameramanden er den samme - sjovt nok.. Dante Spinotti