MS Windows
briani 27239
Min PC 'fryser'!!
Fra : Sune Hansen

Dato : 30-04-02 23:31

Kære NG!

Jeg har det problem med min pc at hvis jeg ikke bruger den i feks. en halv
time.. Ja så fryser alt på den. Men ikke helt!. Er den feks. ved at
downloade noget, ja så henter den stadig, men ligegyldigt hvad jeg prøver at
åbne eller lukke så 'fryser' den bare med timeglasset kørende. Og det eneste
der er at gøre er at resette den. hvorefter den kører perfekt igen!!!

Men bruger jeg pc'en med MASSER af programmer, Iexplorer vinduer åbent.. Ja
så kan jeg bruge den 'uendeligt' uden at den bliver træt..

Først troede jeg det var pauseskærmen, og fravalgte det uden held..

Det samme sker også hvis den er nystartet og derefter ikke rørt..

Problemet har været lige fra start af, så det har ikke noget med at gøre jeg
har installeret en masse ting på den.

Nogen der har et forslag til hvad der for den til at 'fryse' ?

Eller måske kender et program der kan tjekke pc'en og fortælle hva' der er
galt ?

PC oplysninger:CPU XP 2000, 512MB PC133 RAM, GeForce2 MX400 64MB Grafikkort

OS:Windows XP PRO

Mvh. og på forhånd tak!!!

Sune Hansen

Fra : Morten

Dato : 01-05-02 09:04

Så tag den dog ind :)

Har du prøvet at opdatere alle drivere ??

Mv.
Morten

Fra : Claus Jensen

Dato : 01-05-02 11:02

> "Sune Hansen" <swh@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> at

Har lige haft samme problem på et ECS bundkort. Her var svaret en
biosopdatering, da bundkortet ikke kunne klare to 256mb ramklodser.
mvh claus

Fra : Sune Hansen

Dato : 01-05-02 15:12

> Har lige haft samme problem på et ECS bundkort. Her var svaret en
> biosopdatering, da bundkortet ikke kunne klare to 256mb ramklodser.
> mvh claus

Hej Claus

Måske det er der problemet ligger..

har nemlig et ECS K7S5A SOCKET A Bundkort...

Men hvordan laver man så lige denne biosopdatering?? via nettet eller
forhandleren af pc'en..??

Mvh. Sune

Fra : ASKF

Dato : 01-05-02 15:33

Sune Hansen ytrede sig i
<3ccff7b6$0$49176$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk> med dette:

> [...]
>
>har nemlig et ECS K7S5A SOCKET A Bundkort...
>
>Men hvordan laver man så lige denne biosopdatering?? via nettet eller

Bios opdatering:
<http://www.ecs.com.tw/download/k7s5a.htm>
Bios opgraderingsprogram (du skal benytte den øverste "awd816a.exe
V8.16A", da du har et SIS735 chipset):
<http://www.ecs.com.tw/download/flash.htm>
Forklaring på hvordan du gør:
<http://www.ecs.com.tw/download/biosnote.htm>
Allan Stig Kiilerich Frederiksen

Fra : Claus Jensen

Dato : 02-05-02 12:20

"ASKF" <askf@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Bios opdatering:
> <http://www.ecs.com.tw/download/k7s5a.htm>
> Bios opgraderingsprogram (du skal benytte den øverste "awd816a.exe

Det var præcis dette bundkort, vi havde problemet med.
Allan har sådan set svaret. Du skal vide hvilken bios du har Ami eller
Award, ses ved opstart og være opmærksom på at der er forskellige til og med
uden indbygget netkort.
Hvis du følger instruktionen skulle det ikke give problemer.
Claus