MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Problem med nedlukning af windows
Fra : Jan Larsen

Dato : 30-04-02 22:44

Hejsa

Hvis jeg vil lukke computeren i windows under "START" trykker SHUT DOWN
ja så lukker windows maskinen ned og dettte er i orden.

Hvis jeg trykker RESTART i stedet, så prøver windows at lukke ned, men
bliver aldrig færdig og står med display, windows closing ?

Er der en der kan give lidt hjælp til hvorfor windows ikke kan finde ud
af at restarte maskinen ?

Jeg er nød til at slukke og derefter at tænde igen, men det er lidt
mærkelig for når den starter op igen, køre den ikke scandisk, dette
ville windows normalt gørre hvis den ikke er lukket korekt ned !

Regards
Jan Larsen

Fra : Ole C

Dato : 30-04-02 23:28

"Jan Larsen" <jgl@printca.dk> skrev i en meddelelse

>....men det er lidt mærkelig for når den starter op igen, køre den ikke
scandisk, dette
> ville windows normalt gørre hvis den ikke er lukket korekt ned !

Taler du om XP?
XP kører kun chdsk - ikke scandisk - efter nedlukningsproblemer, når den
"føler" for det!
Og det er faktisk meget sjældent.

vh
Ole C

Fra : Jan Larsen

Dato : 01-05-02 10:53

Hej Ole

Jeg køre win98, med adsl forbindelses til internet.
Problemet er kommet efter jeg har installeret netværkskort samt
installeret Norton Antivirus.

Jeg ved ikke om dette kan give en fingerpej på hvad der er galt ?

Regards
Jan Larsen

Fra : hcma

Dato : 01-05-02 12:07

> [...]
> installeret Norton Antivirus.
>
> Jeg ved ikke om dette kan give en fingerpej på hvad der er galt ?

Det kan være din NAV der forårsager problemet. Jeg fik løst problemet på
følgende måde:
Gå ind under Options - Autoprotect - Advanced og slet begge fluebene ved
scanning af floppydiscs.
Det gjorde jeg og der har siden ikke været problemet med nedlukning/restart.
Det er iøvrig et velkendt problem Microsoft og Norton imellem, og ingen af
dem vil anerkende problemet som deres.
Der er iøvrigt også en patch på Symantecs hjemmeside der beskriver og løser
problemet. Den har jeg undladt for er der i det hele taget nogen grund til
at autoscanne floppies???
mvh
HC

Fra : Ole C

Dato : 01-05-02 13:05

"hcma" <hcma@has.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

løser
> problemet. Den har jeg undladt for er der i det hele taget nogen grund

- og så er der jo også et velkendt nedlukningsproblem med Win98.
Find og installér "windows 98 shutdown patch" på Microsofts side.

vh
Ole C

Fra : Jan Larsen

Dato : 02-05-02 07:13

Tak til Ole C og hcma for hjælp til mit problem
dettet er nu løst ved jeres hjælp
Takker mange gange.

Regard
Jan Larsen (-: